МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ БАЗОВИХ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ В КОНТЕКСТІ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ

  • Петро Михайлович Малежик Національний педагогічний університет імені М.П.Драгоманова http://orcid.org/0000-0001-6816-988X
Ключові слова: технічна підготовка, інформаційні технології, міждисциплінарний підхід, технічні дисципліни, навчальна діяльність, професійна орієнтація

Анотація

У статті розглядається проблема технічної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій. Підняти рівень їх професійної підготовки можна здійснити використовуючи міждисциплінарний підхід в навчанні технічних дисциплін. Практично-технічна підготовка фахівців з інформаційних технологій передбачає вивчення не тільки суто технічних дисциплін таких як: «Архітектура комп’ютера», «Операційні системи», «Теорія електричних і магнітних кіл», «Електроніка та схемотехніка», «Комп’ютерні системи», «Комп’ютерні мережі», «Тестування та ремонт апаратного забезпечення комп’ютерних систем», але й інформатичних низки дисциплін загального фахового спрямування. Показано, що опосередковане формування технічних знань та практичних навичок відбувається за рахунок інтеграції та використання міждисциплінарних зв’язків загальних інформатичних і технічних дисциплін. Використання міждисциплінарного підходу у навчальний процес дає змогу сформувати єдиний наукових світогляд студентів, сприяти розвитку системоутворюючих ідей, понять, загальнонаукових прийомів навчальної діяльності, можливості комплексного застосування знань з різних навчальних дисциплін. Міжпредметні зв’язки забезпечують підвищення інтересу до вивчення предметів та допомагають у професійній орієнтації студентів.

Посилання

Бодненко Т. В. Професійно-орієнтоване навчання технічних дисциплін майбутніх фахівців комп’ютерних систем : монографія. Черкаси : видавництво «ІнтерлігаТОР», 2016. 372 с.
Войтович І. С. Професійно орієнтована технічна підготовка майбутніх учителів інформатики : монографія. Київ: РВВ НПУ імені М.П. Драгоманова, 2013. 352 с.
Дем’яненко В. М. Апаратні і системні програмні засоби : лабораторний практикум. К.: Видавництво НПУ ім.. М.П.Драгоманова, 2002. 96 с.
Корчевський Д. О. Інтеграція змісту професійної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій: теорія і практика : монографія. К.: Педагогічна думка, 2016. 464 с.
Малежик М. П., Малежик П. М., Сергієнко В. П. Особливості розвитку сучасних апаратних засобів та окремих компонентів комп’ютерів. Інформація та інформаційні технології в навчальних закладах. 2009. №3. С. 73–76.
Малежик П. М., Войтович І. С. Аналіз змістових підходів до підготовки фахівців з комп’ютерних наук. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 168. С. 142–146.
Сейдаметова З. С. Методическая система уровневой подготовки будущих инженеров-программистов по специальности «Информатика»: дис. …докт. пед. Наук : 13.00.02. К., 2007. 559 с.
Ткачук Г. В. Практично-технічна підготовка майбутніх учителів інформатики в умовах змішаного навчання : монографія. Умань: «Сочінський М. М.», 2018. 320 с.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Малежик, П. М. (2019). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ НАВЧАННЯ БАЗОВИХ ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН МАЙБУТНІХ ІТ-ФАХІВЦІВ В КОНТЕКСТІ МІЖДИСЦИПЛІНАРНОГО ПІДХОДУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 227-231. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/250