ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВОЛОДІННЯ КОМПЕТЕНТНІСТЮ СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ БІЛІНГВАЛЬНОГО ПІДХОДУ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

  • Ігор В’ячеславович Вергун Комунальний заклад «НВО № 35 «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» позашкільний центр Кіровоградської міської ради Кіровоградської області» https://orcid.org/0000-0003-3866-9597
Ключові слова: компетентність, білінгвальний підхід, дидактичні умови, інтеграція, освітній процес, методика навчання фізики

Анотація

У статті висвітлено результати теоретичногота дослідження а також практичної реалізації визначення рівня володіння компетентністю спілкування іноземними мовами, який є основним чиником ефективності білінгвального навчання учнів у сучасному світі. У роботі представленні основні компоненти ключової компетентності «спілкування іноземними мовами» визначені у шкільному курсі фізики. Саме дослідження засноване на системному осмисленні проблеми білінгвального навчання. В результаті проведеної автором роботи виявлено основні дидактичні умови, що дозволяють досягти ефективності білінгвального навчання учнів в освітньому процесі з фізики. Представлена контрольна робота яка дає можливість дізнатися рівень володіння іноземною мовою учнями та її аналіз.. Зазначено, що для ефективного впровадження білінгвального підходу потрібно використовувати методи, які застосовуються і при навчанні іноземної мови загалом і передбачають системне оволодіння чотирма основними видами мовленнєвої діяльності.

Посилання

Билингвизм. Википедия. URL: goo.gl/N6iSdo (дата звернення: 24.03.2019).
Вергун І. В., Вергун Р. В., Трифонова О. М. Формування дослідницької компетентності під час навчання фізики з використанням ІКТ. Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький, 2016. Вип. 10. Ч. 2. С. 35–39.
Вергун І. В., Трифонова О. М. та ін. Методика навчання оптики на засадах білінгвального підходу в старшій школі. Наукові записки. Педагогічні науки. Кропивницький, 2018. Вип. 168. С. 13–15.
Венєвцева Є. В. Основні складові поняття «білінгвальна культура спілкування». Витоки педагогічної майстерності. Полтавський нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка, 2014. Вип. 14. С. 22–26.
Гулай О. В., Вергун І. В., Трифонова О. М. Використання інтегрованого курсу при формуванні дослідницької компетентності учнів в циклі природничих дисциплін. Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький, 2017. Вип. 12. Ч. 1. С. 55–61.
Гусак А. М., Ковальчук А. О. Білінгвальний підхід до викладання фізики у сучасній школі. Рідна школа. 2011 (жовтень). № 10. С. 48–51.
Клюкина К. А., Петракова Л. Н. Билингвальное образование в настоящее время. Научное сообщество студентов XXI столетия. Гуманитарные науки : сб. ст. по мат. XL междунар. студ. науч.-практ. конф. № 3(40). URL: https://sibac.info/archive/guman/3(40).pdf (дата звернення: 17.02.2018).
Ковальчук А. О. Із досвіду викладання білінгвальних дисциплін майбутнім магістрам у провінційному ВНЗ. Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. 2010. Вип. 16. С. 108–115.
Концепція профільного навчання в старшій школі. URL: http://mon.gov.ua/content/Нормативно-правова база/1456.pdf (дата звернення: 15.02.2019).
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Фізика. 7–9 класи. / Програма затверджена Наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. URL: http://mon.gov.ua/activity/education /zagalna-serednya/navchalni-programi-5-9-klas-2017.html (дата звернення: 20.02.2019).
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Фізика. 10-11 класи (зі змінами, наказ МОН України від 29.05.2015 № 585). К.: Освіта, 2013. 32 с. URL: http://mon.gov.ua/activity/ education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html (дата звернення: 20.02.2019).
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Англійська мова. 10-11 класи. К.: Освіта, 2013. 5 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/programy-10-11-klas/1-eng-pr.pdf (дата звернення: 20.02.2019).
Садовий М. І., Суховірська Л. П., Трифонова О. М., Вергун І. В. Методика навчання фізико-технічних дисциплін на засадах білінгвального підходу. Зб. наук. пр. «Педагогічні науки». Херсон: Вид-во ХДУ, 2018. Вип. 81. С. 77–84.
Садовий М. І. Методологія освітньої парадигми синергетики. Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький, 2017. Вип. 12. Ч. 1. С. 31–37.
Смирнова З. М., Гагарин А. В. Дидактические условия билингвального обучения иностранных студентов в России: теоретическое и эмпирическое исследование. II Вестник Университета. Государственный университет управления, 2011. № 19. С. 134–139.
Усенко О. Л. Фізика англійською мовою. К.: Українське фізичне товариство, 1994. 10 с.
Ширин А. Г. Билингвальное образование в отечественной и зарубежной педагогике: дисс. ... докт. пед. наук : 13.00.01 / Федеральное агентство по образованию, Новгородский госуд. ун-т им. Ярослава Мудрого. В. Новгород, 2007. 341 с.
Опубліковано
2019-04-25
Як цитувати
Вергун, І. В. (2019). ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ ВОЛОДІННЯ КОМПЕТЕНТНІСТЮ СПІЛКУВАННЯ ІНОЗЕМНИМИ МОВАМИ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОГО ВПРОВАДЖЕННЯ БІЛІНГВАЛЬНОГО ПІДХОДУ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 87-93. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/238