ТЕХНОЛОГІЯ «ПОРТФОЛІО» У МЕТОДИЧНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ
Анотація
У статті обґрунтовано доцільність використання методичного портфоліо як альтернативного способу оцінювання навчальних досягнень студентів. Запропоновано систему методичного портфоліо майбутнього учителя фізики. У структурі портфоліо виділено чотири основні частини: «портрет», «колектор», «робочі матеріали» та «досягнення». Обгрунтовано вміст та доцільність використання кожного з них. Особливу увагу приділено варіативній частині методичного портфоліо, наповненість якої розкриває індивідуальність та креативність студента. Розглянуто етапи реалізації технології «портфоліо» у методичній підготовці майбутніх учителів фізики. Описано функції викладача на різних етапах, пов`язані з реалізацією індивідуального підходу. Особливу увагу приділено технології оцінювання навчальних досягнень студентів за допомогою методичного портфоліо. Запропоновано використовувати оціночне портфоліо як компонент оцінювання іспиту або як його альтернативу. Запропоновано механізм переведення якісної оцінки портфоліо у кількісну.
Посилання
Коробова І. В. Основи методичної діяльності учителя фізики: Навчально-методичний посібник. Херсон : Грінь Д.С., 2016. 180 с.
Пейп С. Дж. Учебные портфолио – новая форма контроля и оценки достижений учащихся. Иностр. языки в школе. 1995. № 5. С. 81–87.
Примчук Н. В. Исследовательский опыт учащихся как ресурс реализации преемственности школа – ВУЗ. Письма в Эмиссия. Оффлайн (The Emissia. Offline Letters): электронный научный журнал. Июль 2011, ART 1605. CПб., 2011. URL: http://www.emissia.org/offline/2011/1605.htm (дата звернення: 07.03.2019).
Технология «Портфолио». Образовательные технологи: учеб.-метод. пособие / А. П. Чернявская и др. URL: http://cito-web.yspu.org/link1/metod/ met49/node23.html (дата звернення: 07.03.2019).
Тимохова М. К., Костенко И. Ю., Громович Е. А. Учебное портфолио – новая форма контроля. Современные педагогические технологи. URL: https://interactive-plus.ru/e-articles/collection-20141105/collection-20141105-4416.pdf (дата звернення: 07.03.2019).
Шарко В. Д., Чернявський В. В. Використання елементів системи «портфоліо» для оптимізації контролю знань у модульній технології навчання. Педагогічні науки : Збірник наук. праць. Вип. 15. Херсон: Айлант, 2000. С. 58–63.