ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ДО ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ

  • Тетяна Василівна Бодненко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-9790-2718
  • Людмила Олександрівна Кулик Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0001-8636-358X
  • Анна Валеріївна Ткаченко Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького https://orcid.org/0000-0002-5326-1840
Ключові слова: підготовка вчителя інформатики, проектна діяльність, навчальні проекти

Анотація

У статті розглянуто проблему підготовки майбутнього вчителя інформатики до реалізації проектної технології навчання в новій українській школі. З’ясовано, що питання практичної реалізації концептуальних засад комплексної підготовки майбутніх вчителів інформатики у закладах вищої освіти на сучасному етапі залишається недостатньо дослідженою і вимагає науково-методичних пошуків у вказаному напрямі та створення відповідних дидактичних матеріалів для реалізації вимог сьогодення щодо формування вчителя нової генерації. Представлено методичні підходи до формування готовності майбутнього вчителя інформатики до ефективної професійної діяльності в новій українській школі. Запропоновано на практичних заняттях з циклу фахово-орієнтованих дисциплін (наприклад, з «Шкільного курсу інформатики та методики його викладання») студентам розробляти шаблони інтегрованих навчальних проектів (з фізики та інформатики) відповідно до діючих навчальних програм з цих дисциплін, що сприяє формуванню практичних здатностей до інноваційної діяльності у майбутній професійній діяльності, а також набуттю здатностей, необхідних для організації учнівської інноваційної діяльності.

Посилання

Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Міністерство освіти і науки України, 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 20.03.2019).
Федорчук А. Л. Структурна модель підготовки майбутнього вчителя інформатики до роботи в класах фізико-математичного профілю. Наукові записки. Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кропивницький, 2016. Вип.7(1). С. 95-98.
Фізика. Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів. URL: https://mon.gov.ua/.../fizika-10-11-avtorskij-kolektiv-pid-ke... (дата звернення: 20.03.2019).
Сергеев И. С. Как организовать проектную деятельность учащихся : практическое пособие для работников общеобразовательных учреждений. М. : Аркти, 2004. 420 с.
Проблеми підготовки сучасного вчителя : збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини / ред. кол. : Безлюдний О. І. (гол. ред.)та ін. Умань : ВПЦ Візаві, 2017. Вип. 16. 318 с.
Спірін О. М. Методична система базової підготовки вчителя інформатики за кредитно-модульною технологією : монографія. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2013. 182 с.
Морзе Н. В. Система методичної підготовки майбутніх вчителів інформатики в педагогічних університетах : дис…д-ра. пед. наук : 13.00.02. К., 2003. 605 c.
Овчаров С. М. Індивідуально-диференційований підхід у професійній підготовці майбутніх вчителів інформатики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Житомир, 2005. 217 с.
Як цитувати
Бодненко, Т. В., Кулик, Л. О., & Ткаченко, А. В. (1). ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНФОРМАТИКИ ДО ЕФЕКТИВНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 1(177), 57-61. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/212