НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ФАРАМАЦЕВТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ

  • Василь Сергійович Шунков Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова https://orcid.org/0000-0002-3130-2250
Ключові слова: Велика Британія, фармацевтична освіта, дослідницько-орієнтоване навчання, викладання, професійна підготовка, науково-дослідницький проєкт, фармацевт

Анотація

У статті розглядаються проблем використання дослідницько-орієнтованого навчання і викладання в університетах Великої Британії. З’ясовано, що освітньо-професійні програми підготовки фармацевтів у Великій Британії базуються на проведенні наукових досліджень і орієнтовані на підготовку фахівців для науково-дослідницької діяльності в галузі фармакології та фармацевтики. Підвищення ефективності фармацевтичної освіти ґрунтується на використанні сучасник методик викладання з використанням інноваційних методів, технологій та засобів. Особливу увагу приділено алгоритму реалізації моделі дослідницько- орієнтованого навчання та дослідницько-орієнтованого викладання. Встановлено, що студенти активно залучаються до досліджень та проеєктної діяльності в ході навчання. Констатовано, що проблемно-пошукове навчання фармацевтів дозволяє забезпечити формування навичок критичного мислення, самостійності та відповідальності, які є важливими для майбутніх фахівців у галузі фармації. В основі дослідницько-орієнтованого навчання лежить безпосереднє введення дослідницького компонента в освітні програми шляхом виконання майбутніми фармацевтами індивідуальних дослідницьких проєктів, їхнього активного залучення до досліджень, які проводяться в університетах.

Встановлено, що кожен університет чи коледж може мати свої власні вимоги та підходи до реалізації дослідницько- орієнтованого навчання. Більшість університетів пропонує для майбутніх фармацевтів обов’язковий модуль – дослідницький проєкт. Тематика охоплює багато аспектів, пов’язаних з виробництвом, розробкою та застосуванням лікарських засобів, а також дослідженням їх взаємодії з організмом людини. Досліджено особливості підготовки до виконання проєкту, важливість практики. Схарактеризовано основні способи оприлюднення результатів наукових досліджень фармацевтів.

Зроблено висновок, що підготовка до науково-дослідницької діяльності є органічною складовою змісту освітньо-професійних програм підготовки фармацевтів в університетах Великої Британії, орієнтована на одержання ними додаткових професійних знань, формування науково-дослідницької культури.

Посилання

Blackmore P., & Fraser, M. (2007). Researching and teaching: Making the link. In P. Blackmore & R. Blackwell (Eds.), Towards strategic staff development in higher education. Maidenhead. UK: McGraw-Hill International. 131-141

Brown, S. (2005). Assessment for Learning. Learning and Teaching in Higher Education. 1. 81-89.

Griffiths, R. (2004). Knowledge production and the research–teaching nexus: the case of the built environment disciplines. Studies in Higher Education, 29(6): 709–726

Healey, M., & Jenkins, A. (2009). Developing Undergraduate Research and Inquiry. York: Higher Education Academy. https://www.heacademy.ac.uk/knowledge-hub/developing-undergraduate-research-and-inquiry

Hewitt-Dundas, N. (2012). Research intensity and knowledge transfer activity in UK universities. Research Policy. 41.(2). 262-275

King’s College London (2022). Pharmacy MPharm. Retrieved from https://www.kcl.ac.uk/study/undergraduate/courses/pharmacy-mpharm

McConnell, C., & Morley, S. (2015). Engaging students in research and scholarship. In Proceedings of the inaugural European Conference on the Scholarship of Teaching & Learning (pp. 17-17). Centre for the Integration of Research, Teaching and Learning CIRTL). http://www.nairtl.ie/documents/EuroSoTL2015_Proceedings.pdf

University College London (2022). Pharmacy MPharm. Retrieved from https://www.ucl.ac.uk/prospective-students/undergraduate/degrees/pharmacy-mpharm

University of Birmingham (2022). Pharmacy MPharm. Retrieved from https://www.birmingham.ac.uk/undergraduate/courses/med/pharmacy-4-year.aspx

University of Bradford. (2022). Pharmacy MPharm (Hons) degree. Retrieved from https://www.bradford.ac.uk/courses/ug/pharmacy-mpharm/?att=ft

University of Manchester (2022). MPharm Pharmacy. Retrieved from https://www.manchester.ac.uk/study/undergraduate/courses/2023/01695/mpharm-pharmacy/

University of Portsmouth (2022). Pharmacy MPharm Hons. Retrieved from https://www.port.ac.uk/study/courses/undergraduate/mpharm-hons-pharmacy

Опубліковано
2022-10-31
Як цитувати
Шунков, В. С. (2022). НАВЧАННЯ І ВИКЛАДАННЯ НА ОСНОВІ ДОСЛІДЖЕННЯ У ПІДГОТОВЦІ ФАРАМАЦЕВТІВ В УНІВЕРСИТЕТАХ ВЕЛИКОЇ БРИТАНІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (207), 380-385. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2022-1-207-380-385