ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НА НЕМОВНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ

  • Світлана Іванівна Шандрук Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7472-4584
  • Юлія Віталіївна Аркушина Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-8157-1750
Ключові слова: компетентнісна освіта, компетентнісний підхід, компетентність, професійна компетентність, комунікативна компетентність, іншомовна комунікативна компетентність

Анотація

У статті розглянуто та проаналізовано зміст поглядів вітчизняних та закордонних вчених на визначення поняття «компетентність» та сутність процесу формування іншомовної комунікативної компетенції у майбутніх фахівців на немовних факультетах в закладах вищої педагогічної освіти. Коротко розглянута історія формування компетентнісного підходу як основи професійної компетентності.

Посилання

Волкова Н. П. Педагогіка: навч. посіб. Вид. 2-ге, перероб., доп. К. : Академвидав, 2007. 616 с.

Жуков Ю. М. Диагностика и развитие компетентности в общении: спецпрактикум по социальной психологии. М. : Академия, 2007. 104 с.

Зимняя И. А. Компетенция и компетентность в контексте компетентностного подхода в образовании. [Електронне джерело]. Режим доступу: http://rusreadorg.ru/ckeditor_assets/attachments/63/i_a_zymnaya_competency_and_competence.pdf

Ізмайлова О. А. Формування іншомовної комунікативної компетенції як структурного компоненту комунікативної культури студентів мовних ВНЗ / О. А. Ізмайлова // Викладання мов у вищих навчальних закладах освіти. 2010. № 17. С. 66–72.

Коллектив. Личность. Общение: словарь социально-психологических понятий. / под. ред. Е. С. Кузьмина и В. Е. Семенова. Л. : Лениздат, 1987. 143 с.

Компетентнісний підхід до підготовки педагогів у зарубіжних країнах: теорія та практика: монографія / Н. М. Авшенюк, Т. М. Десятов, Л. М. Дяченко, Н. О. Постригач, Л. П. Пуховскьа, О. В. Сулима. К. : Імекс – ЛТД, 2014. 280 с.

Кучай О. В. Компетенція і компетентність – відображення цілісності та інтеграційної суті результату освіти. // Рідна школа. 2009. № 11. С. 44–48.

Овчарук О. Компетентності як ключ до оновлення змісту освіти / Стратегія реформування освіти в Україні : Рекомендації з освітньої політики. К. : «К.І.С», 2003. С. 57–81.

Фока М. В. Інтертекстуальність як спосіб формування підтексту // Держава та регіони: науково-виробничий журнал. Серія: Гуманітарні науки, 2017. № 2 (49). С. 10–13.

Шандрук С. І. Концептуальні основи професійної підготовки вчителів у США / С. І. Шандрук // Будуємо нову Україну. Збірник конференції. 2015. С. 86–93.

Bowden John. Competency – Based Education – Neither a Pacacea nor a Pariah [Electronic resource]. - Avaible: https://www.researchgate.net/publication/277199554_Competency-Based_Education/link/5c7f9fe592851c6950592bb4/download

Darling – Hammond Z. Teacher professionalism and accountability // The education digest. No. 1. 1989. Vol. 55., 10.

Hadley A. Teaching Language Cultural in Context. Boston: Heinle and Heinle Publishers, 1993. 532 p.

New Webster’s Dictionary and Thesaurus of the English language: Lesicon Publication, 1993. 1150 h.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Шандрук, С. І., & Аркушина, Ю. В. (2021). ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ НА НЕМОВНИХ ФАКУЛЬТЕТАХ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (196), 69-75. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-196-69-75