ПСИХОЛОГІЯ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ТА ЇХ БАТЬКАМИ

  • Лілія Валентинівна Клочек Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-6450-3374
Ключові слова: діти з особливими потребами, педагогічна взаємодія, ціннісне ставлення, соціальна інклюзія

Анотація

У статті висвітлюються психологічні аспекти педагогічної взаємодії вчителя з дітьми з особливими потребами та з їх батьками. Визначаються стратегії взаємодії вчителя з дітьми, що мають проблеми когнітивного, фізичного розвитку, порушення зору та слуху, емоційні та поведінкові розлади. Актуалізується проблема толерантного ставлення педагога до таких учнів. Педагогічна взаємодія базується на дотриманні основних положень аксіологічного підходу, згідно якого дитина з особливими потребами виступає для вчителя як унікальна особистість, зі специфікою свого розвитку. Доводиться, що досягнення мети успішного інтегрування таких школярів у соціум визначається налагодженням конструктивної взаємодії вчителя і батьків.

Посилання

Бахтин М. М. К философии поступка: работы 20-х годов. К: Next, 1994. С. 11–68.

Вернадский В. И. Начало и вечность жизни. М. : Советская Россия, 1989. 704 с.

Гуменюк А. В. Взаємодія батьків та вчителів на шляху формування в дітей з ООП готовності до життя в соціумі // Збірник матеріалів науково-практичної конференції «Педагогіка партнерства як основа розвитку суб’єктів освітньої діяльності в умовах нової української школи»: наук.-метод. матеріали / за ред. О. В. Косигіної. Житомир: Комунал. закл. «Житомир. обл. ін-т пед. освіти» Житомир. облради, 2019. С. 39–44.

Инклюзивное образование / Балан Вера, Бортэ Лилиана, Ботнарь Валентина; коорд.: Велишко Надежда. Кишинев, 2017. 308 с.

Кант И. Лекции по этике. М. : Республика, 2000. 431 с.

Колупаєва А. А. Інклюзивна освіта: реалії та перспективи: монографія. К. : Самміт-Книга, 2009. 272 с.

Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Навчання дітей з особливими освітніми потребами в інклюзивному середовищі. Харків: Вид-во «Ранок», 2019. 304 с.

Равкин З. И. Ценностные ориентации как одна из основ стратегии образования и предмет историко-педагогических исследований // Аксиологические аспекты историко-педагогического обоснования стратегии развития отечественного образования. М. : ИТОиП РАО, 1997. 280 с.

Сластенин В. А. Введение в педагогическую аксиологию. М. : Изд. центр «Академия», 2003. 192 с.

Таранченко О. М. Окремі аспекти індивідуалізації навчання дітей з порушеннями слуху // Освіта осіб з особливими потребами: шляхи розбудови / За ред. В. В. Засенка, А. А. Колупаєвої. К., 2010. Вип. 1. С. 250–257.

Теорія і практика інклюзивної освіти / Упорядник Бондар К. М. Кривий Ріг», 2019. 170 с.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Клочек, Л. В. (2021). ПСИХОЛОГІЯ ВЗАЄМОДІЇ ВЧИТЕЛЯ З ДІТЬМИ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ ТА ЇХ БАТЬКАМИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (196), 32-37. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-196-32-37