ВЗАЄМОДІЯ ФАХІВЦІВ ІЗ БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

  • Долорес Жораївна Завітренко Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-2005-4810
  • Ірина Валеріївна Жигора Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5796-2062
Ключові слова: інклюзивна освіта, взаємодія педагогів із батьками дітей з обмеженими можливостями здоров’я, професійні труднощі педагогів, особливі освітні потреби

Анотація

У статті визначено основні проблеми й труднощі в поведінці та діях батьків. Окреслено проблеми готовності педагогів і фахівців освітніх організацій до взаємодії з батьками дітей з особливими освітніми потребами. На підставі узагальнення особливостей роботи з батьками дітей з обмеженими можливостями здоров’я, основних напрямів й змісту такої роботи підготовлено анкету, проведено дослідження.

Посилання

Апросинкина Н. В. Формы работы с родителями в условиях инклюзивного образования Режим доступу: http://xn-i1abbnckbmcl9fb.xn-p1ai/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D1%8C%D0%B8/637919/

Данілавічютє Е. А., Литовченко С. В. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / За ред. А. А. Колупаєвої. К. : Видавнича група «А.С.К.», 2012. 360 с. Режим доступу: http://education-inclusive.com/wp-content/docs/Strategiyi-vykladannya-v-inklyuzyvnomunavchalnomu-zakladi.pdf

Дмитриева Т. П. Организация деятельности координатора по инклюзии в образовательном учреждении: методические рекомендации. М. : Центр «Школьная книга», 2010. 85 с.

Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків / Укладачі Н. В. Заєркова, А. О. Трейтяк. К., 2016. 68 с.

Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі: практ. посіб. / Тім Лорман, Джоан Деппелер, Девід Харві; пер. з англ. К. : СПД-ФО Парашин І. С. 2010. 296 с.

Путівник для батьків дітей з особливими освітніми потребами: навчально-методичний посібник у 9 книгах / За заг. ред. Колупаєвої А. А. К., 2010. 363 с. Розділ 2. С. 20–29.

Таранченко О. М., Найда Ю. М. Диференційоване викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник / За загальною редакцією Колупаєвої А. А. К. : Видавнича група «А.С.К.», 2012. 124 с.

Schopler E., Mesibov, DeVellis R. F., & Short A. (1981). Treatment outcome for autistic children and their families. In P. Mittler (Ed.), Frontiers of knowledge in mental retardation: Social, educational, and behavioral aspects (pp. 293–301). Baltimore, MD : University Park Press.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Завітренко, Д. Ж., & Жигора, І. В. (2021). ВЗАЄМОДІЯ ФАХІВЦІВ ІЗ БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (194), 116-120. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-116-120