ТРАДИЦІЙНЕ ТА ІННОВАЦІЙНЕ НАВЧАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ

Ключові слова: вищі навчальні заклади, традиційне навчання, інноваційне навчання, викладачі, студенти

Анотація

У статті здійснено порівняльний аналіз традиційної та інноваційної систем навчання у вищому навчальному закладі; висвітлено особливості, зміст, переваги й межі застосування інноваційних технологій навчання в оптиці сучасних концепцій педагогічної теорії та практики.

Подано авторське визначення поняття «інноваційне навчання» у ВНЗ. Виокремлено переваги та недоліки традиційного та інноваційного навчання. Сформульовано вимоги, за якими рекомендується впроваджувати інноваційне навчання в практику роботи вищих навчальних закладів. Зроблено висновок щодо необхідності знаходження оптимального балансу між традиційним та інноваційним навчанням, раціонального використання переваг кожного з них, виходячи з реалій кожного конкретного вузу.

Посилання

Артюшина М. В. Інноваційно-зорієнтований підхід до професійного навчання майбутніх кваліфікованих робітників. Професійна освіта: проблеми і перспективи: зб. наук. праць. 2014. № 6. С. 9–14.

Баліцька Н. Г. Використання інтерактивних технологій навчання в професійній підготовці майбутніх учителів : монографія. Київ: Наук. світ, 2003. 138 с.

Ващенко Л. М. Управління інноваційними процесами в загальній середній освіті регіону : монографія. Київ: Видавниче об’єднання «Тираж», 2005, 380 с.

Вознюк О. В. Педагогічна синергетика : генеза, теорія і практика : монографія.- Житомир: вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2012, 811 с.

Дерев’яна Л. Й Роль креативних освітніх методик у процесі творчої самореалізації особистості. Загальна педагогіка. Наукові записки. Серія: Педагогіка. 2009. № 2. С. 12–14.

Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. Київ: Академвидав, 2004. 352 с.

Дубасенюк О. А. Інновації в сучасній освіті. Інновації в освіті: інтеграція науки і практики: збірник науково-методичних праць. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка , 2014. С. 12–28.

Захарчук Т. В. Інноваційні технології навчання в сучасній школі. Освіта регіону: політологія, психологія, комунікації : Український науковий журнал. 2011. Т.3. С. 48.

Калініна Л. М. Інформаційне управління загальноосвітнім навчальним закладом: системи, процеси, технології : монографія. Київ: Педагогічна думка, 2008. 472 с.

Мармаза О. І. Інноваційні підходи до управління навчальним закладом. Харків: Видав. гр. «Основа» 2004. 240 с.

Марущенко О. А. Становлення інноваційної освіти в Україні : автореф. дис. … канд. соціолог. наук : 22.00.04. Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. Харків, 2004.18 с.

Нісімчук А. С. Сучасні педагогічні технології : навч. посібник. Київ: Видавничий центр «Просвіта», 2000. 316 с.

Паламарчук В. Ф. Першооснови педагогічної інноватики. Київ: Знання України, 2005. 420 с.

Петухова Л. Є. Аналіз традиційних та інноваційних педагогічних систем у професійній підготовці вчителя початкової школи. Проблеми сучасної педагогічної освіти. 2008. № 18. С. 3–10.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Волікова, М. М., & Братанич, О. Г. (2021). ТРАДИЦІЙНЕ ТА ІННОВАЦІЙНЕ НАВЧАННЯ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ УКРАЇНИ: ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (194), 78-84. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-78-84