ДО ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПУ НАСТУПНОСТІ ПРИ НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

  • Жанна Володимирівна Баб’як Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя https://orcid.org/0000-0002-3205-0112
  • Ірина Ростиславівна Плавуцька Тернопільський національний технічний університет ім. І. Пулюя https://orcid.org/0000-0002-9373-0330
  • Наталія Вікторівна Рибіна Західноукраїнський національний університет https://orcid.org/0000-0001-6260-9039
Ключові слова: наступність, безперервна мовна освіта, навчання іноземної мови, немовні спеціальності

Анотація

У статті розглядаються питання наступності в навчанні іноземної мови в процесі безперервної професійної освіти в системі «школа» – «заклад вищоъ освіти». З’ясовано сутність наступності як дидактичного принципу та визначено його складові. Окреслено завдання безперервності і наступності в змісті навчання іноземної (англійської) мови студентів немовних спеціальностей університетів і чинники, що утруднюють його реалізацію. Наголошено на значенні дотримання цього принципу для оптимізації освітнього процесу на усіх рівнях і етапах навчання. Окремо заакцентовано значення дотримання принципу наступності при переході від шкільної до університетської системи освіти умов.

Посилання

Абашкіна Н. В, Авксентьєва О. І., Антонюк Р.І. та ін. Професійна освіта в зарубіжних країнах (порівняльний аналіз). Черкаси : ВИБІР, 2000. 288 с.

Гальскова Н. Д., Гез Н. И. Теория обучения иностранным языкам. Лингводидактика и методика: учебное пособие для студентов лингв. университетов и фак. ин. яз. высш. пед. учеб. заведений. М. : Издательский центр «Академия», 2006. 336 с.

Комарова М. В. Преемственность обучения иностранному языку в средней и высшей школе: на примере технического вуза: тема дисс. … кандидат педагогических наук: 13.00.08. Барнаул, 2002. 196 с.

Кривецький О. Скасування кредитно-модульної системи в українських ВНЗ. Social Communication Research Centre. URL: http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com_content&view=article&id=435:kreditno-modulna-sistema-2&catid=71&Itemid=382

Матвійчук О. В. Методичні засади реалізації принципу наступності навчання фізики у загальноосвітній і вищій технічній школі: автореф. дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ, 2016. 22 с.

Мороз О. Г. Шляхи забезпечення наступності у самостійній учнів середньої загальноосвітньої школи і студентів вузу (на матеріалах шкіл і вузів Української РСР) : дис. … канд. пед. наук : 13.00.01. Київ, 1971. 250 с.

Про затвердження стандарту вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/035-filologiya-bakalavr.pdf

Тютюн Л. А. Наступність допрофесійної і професійної підготовки майбутніх учителів математики в умовах комплексу «ліцей – педагогічний університет»: дис. … канд. пед. наук 13.00.04. Вінниця, 2007. 242 с.

Штонда О. Г. Визначення поняття «наступність» у психолого-педагогічній літературі. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2014 р. Вип. 35 (88). Р. 379–379. URL: file:///C:/Users/PC/Documents/Downloads/Pfto_2014_35_54.pdf

Bellen L. Play – lost in transition? Teacher beliefs about pedagogic continuity across the transition to formal schooling. Early Childhood Australia (ECA) biennial conference, 2016. Darwin. URL: http://researchonline.nd.edu.au/theses

Brostrm S., Wagner J.T. (Ed.) (2003). Early childhood education in five Nordic countries: Perspectives on the transition from preschool to school. ?rhus: Systime Academic. 2003.

Chew P. G. L. Change and Continuity. English Language Teaching in Singapore Asian EFL Journal. 2005. March. Vol. 7, Issue 1. Р. 4–24. URL: https://asian-efl-journal.com/March_05_pc.pdf

Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching and Assessment / Council of Europe, 2001. 274 p.

Dave R. H. Foundations of lifelong education. Oxford: Published for the UNESCO Institute for Education by Pergamon Press, 1976. 382 p.

Опубліковано
2021-04-26
Як цитувати
Баб’як, Ж. В., Плавуцька, І. Р., & Рибіна, Н. В. (2021). ДО ПИТАННЯ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРИНЦИПУ НАСТУПНОСТІ ПРИ НАВЧАННІ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ СТУДЕНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (194), 65-70. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-194-65-70