МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ІНТЕГРАЦІЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ Й ЛІТЕРАТУРИ: РІВНІ І ШЛЯХИ РЕАЛІЗАЦІЇ
Анотація
У статті проаналізовано теоретичні і практичні аспекти реалізації міждисциплінарної інтеграції в професійній підготовці майбутніх учителів української мови й літератури в закладах вищої освіти. Досліджено проблему визначення поняття інтеграції в науковій літературі, описує рівні міжпредметної інтеграції, визначені дослідниками. Окрім того, обґрунтовано переваги використання міждисциплінарної інтеграції в процесі професійної підготовки майбутніх учителів-філологів, а також визначає основні шляхи реалізації міжпредметної інтеграції в освітньому процесі закладів вищої освіти.
Посилання
Гончаренко С. У. Теоретичні основи дидактичної інтеграції/ С. У. Гончаренко, І. М. Козловська // Педагогіка і психологія. №2, 1997. С. 9–18.
Джулик О. Реалізація нових підходів до професійної освіти шляхом побудови інтегрованих спецкурсів / О. Джулик // Педагогіка і психологія професійної освіти. № 3, 1997. С. 78–82.
Зязюн І. А. Філософія педагогічної наукової методології / І. А. Зязюн // Професійна освіта: педагогіка і психологія. № 9, 2007. С. 49–69.
Пастирська І. Інтеграція змісту предметів природничого і гуманітарного циклів як загальнопедагогічна проблема (кін. ХХ – поч. ХХІ ст.) : автореф. дис. … канд. пед. наук : 13.00.01 / І. Я. Пастирська. Ужгород, 2012. 20 с.
Професійна педагогічна освіта : інноваційні технології та методики : монографія / [за ред. О. А. Дубасенюк]. Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2009. 504 с.
Тюнников Ю. С. Существенные признаки и паспортные характеристики интегративного процесса / Ю. С. Тюнников // Интеграционные процессы в педагогической теории и практике. Вып. 2, 2007. С. 19–22.
Энциклопедия профессионального образования / [под ред. С. Я. Батышева]. В 3-х томах. Т. 3. М. : «АЛО», 1999. 488 с.
Філософський словник / За ред. В. І. Шин-карука. К. : Голов. ред. УРЕ, 1986. 800 с.