ДУАЛЬНА ОСВІТА ЯК ЗАПОРУКА СОЦІАЛЬНОГО ПАРТНЕРСТВА У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ВИПУСКНИКІВ ВИШІВ: ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД
Анотація
У статті охарактеризовано роль дуальної системи освіти як запоруки соціального партнерства у підвищенні якості професійної підготовки випускників вищих навчальних закладів. Проаналізовано дуальні системи освіти країн світу (Німеччина, Франція, Данія, Японія, Південна Корея) щодо професійної підготовки випускників вишів відповідно до сучасних вимог роботодавців, які набувають риси національних моделей функціонування, і що не існує єдиної еталонної моделі дуальної форми навчання.
Запропоновано схему дуального навчання як інноваційний тип організації цільової професійної підготовки студентів в Нікопольському регіоні, в Україні, котрий являє собою злагоджену співпрацю вишів і роботодавців в підготовці конкурентоздатних фахівців. Соціальне партнерство розглядається як соціальний діалог, що здійснюється у формі співпраці, яка сприяє переходу професійної підготовки конкурентоспроможних випускників вишів на якісно новий рівень підготовки.
Посилання
Федотова Г. А. Социальное партнерство в профобразовании ФРГ. / Г. А. Федотова // Профессиональное образование. 2000. № 6. С. 9–11
Абашкіна Н. В. Принципи розвитку професійної освіти в Німеччині : монографія / Н. В. Абашкіна. К. : Вища школа, 1998. 207 с.
Вовк В. А. Формування соціальної політики підприємства : автореф. дис. … канд. екон. наук : 08.09.01. Харків, 2005. 24 с.
Методичні рекомендаціі по реалізаціі дуальноі моделі підготовки висококваліфікованих робітничих кадрів / уклад. О. П. Дрозд. Чернігів : ЧНТУ, 2015. 136 с.
Taeck-Duck Ki. Case studies on technical and vocational education in Asia and the Pacific: Republic of Korea Asia-Pacific Centre of Educational Innovation for Development UNESCO Bangkok: Principal regional office for Asia and the Pacific, 1996. 30 p.
Promotion and linkage between technical and vocational education and the world of work // UNEVOC studies in technical and vocational education, Number 10. Section for technical and vocational education. ED 97 /WS – 45. Paris : UNESCO, 1997. 139 p.
Kovshar E. Interaction of Productive and Interactive Technologies in the Educational Process of Higher School. / E. Kovshar, I. Palshkova, L. Savchenko // Amazonia Investiga. 2019. Vol. 8(20). P. 229–235.