МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ «ЦЕГЛИНОК В. Я. ПРОППА» ЯК ЗАСОБУ РОЗУМІННЯ ЗМІСТУ КАЗКИ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ
Ключові слова:
казка, мораль, алегорія, «цеглинки В. Я. Проппа»: «відлучка», «заборона», «порушення заборони», «герой залишає домівку», «зустріч у дорозі», «випробування героя», «отримання чарівного засобу», «ворог переможений», «повернення героя», «щасливе закінчення твору»
Анотація
Казка – це той жанр який широко представлений у програмах для розвитку дітей дошкільного віку, а також у програмі початкової загальної освіти. Казка – це важливий засіб розвитку словесної творчості дітей, їхнього логічного мислення. Казка активізує дитячу уяву, готує дитину до майбутнього життя в реальному світі, розширює її кругозір, формує морально-етичні цінності, ставлення до світу. Народні казки складалися дорослими не для дітей. Дорослі відтворювали у казках свої міфологічні уявлення про світ, природу, людину. З часом казка втратила своє значення у житті дорослих і перейшла до дитини, до дитячого читання.
Посилання
Державний стандарт початкової освіти (2018 р.). Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №87. Початкове навчання та виховання. 2018. №28–29. С. 41–45.
Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту Огнев’юк В. О.; авт. кол.: Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. [та інш.]; наук. ред.: Бєлєнька Г. В., Машовець М. А.; Мін. осв. і науки України, Київ. ун-т ім. Грінченка Б. Київ: Київ. ун-т ім. Грінченка Б. , 2016. 304 с.
Живицкая Л. В. На уроке и после урока. Дидактический материал по русскому языку: пособие для учителя начальних классов./Л. В. Живицкая. Ч. II. Кировоград, 2002. 164 с.
Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» (нова редакція). У 2 ч. (Аксьонова О. П, Аніщук А. М., Артемова Л. В. та ін.]; наук. кер. О. Л. Кононко. Київ: ТОВ «МЦФЕР-Україна», 2019. 452 с.
Пропп В. Я. Исторические корни волшебной сказки [Текст] В. Я. Пропп. Л. : Изд-во Ленинград. ун-та, 1986. 364 с.
Пропп В. Я. Морфология сказки [Текст] / В. Я. Пропп. М. : Наука, 1969. 168 с.
Типові освітні програми для закл. загальної середньої освіти: 1–2 та 3–4 класи. Київ: Видавництво «Світоч», 2019. 336 с.
Дитина: Освітня програма для дітей від двох до семи років / наук. кер. проекту Огнев’юк В. О.; авт. кол.: Бєлєнька Г. В., Богініч О. Л., Богданець-Білоскаленко Н. І. [та інш.]; наук. ред.: Бєлєнька Г. В., Машовець М. А.; Мін. осв. і науки України, Київ. ун-т ім. Грінченка Б. Київ: Київ. ун-т ім. Грінченка Б. , 2016. 304 с.
Живицкая Л. В. На уроке и после урока. Дидактический материал по русскому языку: пособие для учителя начальних классов./Л. В. Живицкая. Ч. II. Кировоград, 2002. 164 с.
Програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі» (нова редакція). У 2 ч. (Аксьонова О. П, Аніщук А. М., Артемова Л. В. та ін.]; наук. кер. О. Л. Кононко. Київ: ТОВ «МЦФЕР-Україна», 2019. 452 с.
Пропп В. Я. Исторические корни волшебной сказки [Текст] В. Я. Пропп. Л. : Изд-во Ленинград. ун-та, 1986. 364 с.
Пропп В. Я. Морфология сказки [Текст] / В. Я. Пропп. М. : Наука, 1969. 168 с.
Типові освітні програми для закл. загальної середньої освіти: 1–2 та 3–4 класи. Київ: Видавництво «Світоч», 2019. 336 с.
Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Федотова, С. О. (2021). МЕТОДИКА ВИКОРИСТАННЯ «ЦЕГЛИНОК В. Я. ПРОППА» ЯК ЗАСОБУ РОЗУМІННЯ ЗМІСТУ КАЗКИ ДІТЬМИ ДОШКІЛЬНОГО ТА МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 138-143. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-138-143
Розділ
Статті