СПІВВІДНОШЕННЯ КАТЕГОРІЙ «ВІЛЬНИЙ ЧАС» ТА «ДОЗВІЛЛЯ» ЯК ВАЖЛИВИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ДЕФІНІЦІЙ

  • Микола Михайлович Дубінка Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-7129-3750
Ключові слова: особистість, дозвіллєзнавство, педагогіка дозвілля, вільний час, дозвілля, дозвіллєва діяльність, ознаки дозвілля, рекреаційно-відновлювальна здатність

Анотація

У статті автор розкриває сутність понять «вільний час» та «дозвілля», обгрунтовуючи їх як важливі педагогічні дефініції; зазначає на характерних їх особливостях. Ураховуючи специфіку дозвілля, виокремлює ознаки (свобода вибору, без регламентації та менторства; добровільна участь; прагнення отримати радість, задоволення від процесу та радість успіху щодо результату (компенсаційність); самостійність у поєднанні з відповідальністю; творчість та саморозкриття власних можливостей).

Посилання

Бочелюк В. Й. Дозвіллєзнавство. навч. посіб. / В. Й. Бочелюк, В. В. Бочелюк. К. : Центр навч. літератури, 2006. 208 с. URL : http ://tourlib. net/books_ukr/bocheluk.htm.

Воловик А. Ф. Педагогіка дозвілля: підручник / А. Ф. Воловик, В. А. Воловик. Харків : ХДАК, 1999. 332 с.

Зборовский Г. Е. Социология досуга и культуры М. : Альтекс, 2006. 315 с.

Кочубей Н. В. Культурно-дозвіллєва діяльність дітей у просторі сучасного «дорослого» суспільства Культура і сучасність : альманах. К. : Міленіум, 2012. № 2. С. 19–23.

Піча В. М. Культура вільного часу: філософсько-соціологічний аналіз. Львів : Світ, 1990. 152 с.

Соціолого-педагогічний словник [Уклад.: Радул В. В., Галета Я. В., Довга Т. Я., Дубінка М. М., Кічук Я. В., Кравцов В. О., Радул О. С., Фабрика А. А., Шульга О. А.] / За ред. В. В. Радула, вид. 2-е. Харків: Мачулін, 2015. 444 с. С. 94–95.

Флегонтова Н. М. Педагогічна організація культурного дозвілля школярів: навч.-метод. посіб. К. : Освіта України, 2007. 224 с.

Цимбалюк Н. М. Організація та методика культурно-дозвіллєвої діяльності. К. : ДАКККіМ, 2000. 145 с.

Шевчук І. В. Педагогічна сутність дозвілля та дозвіллєвої діяльності. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. № 1(60). 2014. С. 250–259.

Опубліковано
2021-02-22
Як цитувати
Дубінка, М. М. (2021). СПІВВІДНОШЕННЯ КАТЕГОРІЙ «ВІЛЬНИЙ ЧАС» ТА «ДОЗВІЛЛЯ» ЯК ВАЖЛИВИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ДЕФІНІЦІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (192), 53-58. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2021-1-192-53-58