СПІВВІДНОШЕННЯ КАТЕГОРІЙ «ВІЛЬНИЙ ЧАС» ТА «ДОЗВІЛЛЯ» ЯК ВАЖЛИВИХ ПЕДАГОГІЧНИХ ДЕФІНІЦІЙ
Анотація
У статті автор розкриває сутність понять «вільний час» та «дозвілля», обгрунтовуючи їх як важливі педагогічні дефініції; зазначає на характерних їх особливостях. Ураховуючи специфіку дозвілля, виокремлює ознаки (свобода вибору, без регламентації та менторства; добровільна участь; прагнення отримати радість, задоволення від процесу та радість успіху щодо результату (компенсаційність); самостійність у поєднанні з відповідальністю; творчість та саморозкриття власних можливостей).
Посилання
Бочелюк В. Й. Дозвіллєзнавство. навч. посіб. / В. Й. Бочелюк, В. В. Бочелюк. К. : Центр навч. літератури, 2006. 208 с. URL : http ://tourlib. net/books_ukr/bocheluk.htm.
Воловик А. Ф. Педагогіка дозвілля: підручник / А. Ф. Воловик, В. А. Воловик. Харків : ХДАК, 1999. 332 с.
Зборовский Г. Е. Социология досуга и культуры М. : Альтекс, 2006. 315 с.
Кочубей Н. В. Культурно-дозвіллєва діяльність дітей у просторі сучасного «дорослого» суспільства Культура і сучасність : альманах. К. : Міленіум, 2012. № 2. С. 19–23.
Піча В. М. Культура вільного часу: філософсько-соціологічний аналіз. Львів : Світ, 1990. 152 с.
Соціолого-педагогічний словник [Уклад.: Радул В. В., Галета Я. В., Довга Т. Я., Дубінка М. М., Кічук Я. В., Кравцов В. О., Радул О. С., Фабрика А. А., Шульга О. А.] / За ред. В. В. Радула, вид. 2-е. Харків: Мачулін, 2015. 444 с. С. 94–95.
Флегонтова Н. М. Педагогічна організація культурного дозвілля школярів: навч.-метод. посіб. К. : Освіта України, 2007. 224 с.
Цимбалюк Н. М. Організація та методика культурно-дозвіллєвої діяльності. К. : ДАКККіМ, 2000. 145 с.
Шевчук І. В. Педагогічна сутність дозвілля та дозвіллєвої діяльності. Духовність особистості: методологія, теорія і практика. № 1(60). 2014. С. 250–259.