РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ ЗАСОБАМИ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА
Анотація
У статті окреслено важливість застосування музики на логопедичних заняттях з метою формування та розвитку мовленнєво-комунікативних навичок. Доведено, що використання засобів музичного мистецтва у контексті реалізації корекційно-розвиткової програми допомагає встановленню безбар’єрності у спілкуванні, особливого довірливого взаємозв’язку між вихованцем та логопедом, встановленню контакту з навколишнім середовищем, соціалізації, активізації фізичних та психічних функцій дитини.
Вказано, що Програми корекційного супроводу передбачають блок музично-ритмічного виховання засобами логоритміки, що спрямований на розвиток сприйняття, де музика використовується як своєрідна система, спрямована на корекцію різних форм мовленнєвих порушень.
Посилання
Бекетова Ю. В. Особливості впливу музики на дітей з особливими потребами. Pedagogy of Physical Culture and Sports. URL: http://www.sportpedagogy.org.ua/html/journal/2009-03/09byvcsn.pdf (дата звернення: 09.02.2021).
Бондаренко Н. В. Вплив музичного мистецтва на мовленнєвий розвиток дитини дошкільного віку. Таврійський вісник освіти. 2017. Вип. 1(57). С. 45–52.
Куцин Е. К. Формування основи розвитку особистості засобами музичної діяльності. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. Серія : Педагогічні науки. Чернігів, 2019. Вип. 4 (160). С. 75–79.
Ліхіцька Л., Андрійців О. Вплив занять з музичного мистецтва на розвиток мовлення дитини дошкільного віку. Наукові записки: Збірник матеріалів науково-практичної конференції викладачів і студентів факультету дошкільної, початкової освіти та мистецтв. Серія «Мистецтво». Вінниця: ФОП Корзун Д. Ю. 2020. С. 95–100.
Програма з логоритміки для спеціалізованих загальноосвітніх шкіл-інтернатів для дітей з важкими порушеннями мовлення / укладач Куравська Л. С. URL: https://naurok.com.ua/biblioteka/muzichne-mistectvo (дата звернення: 06.01.2021).
Стахова Л. Л. Розвиток фонетико-фонематичних процесів у дітей із порушенням мовлення. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки: реалії та перспективи. 2020. Вип. 73. С. 80–87.