КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВНИЙ ОРІЄНТИР У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ

  • Надія Іванівна Скрипник Комунальний заклад вищої освіти «Вінницький гуманітарно-педагогічний коледж» https://orcid.org/0000-0002-6847-200X
Ключові слова: компетентнісний підхід, компетентність, компетенція, освіта, фахівець, студент-філолог

Анотація

Нині у час інтеграційних і глобалізаційних процесів, які відбуваються в Україні, основна роль у методичній системі освіти належить педагогу, адже через професійно орієнтовану та комунікативно-мовленнєву діяльність учителя реалізується державна політика, спрямована на зміцнення інтелектуального та духовного потенціалу нації. На підставі науково-теоретичного аналізу психолінгвістичних, психолого-педагогічних, дидактичних, лінгводидактичних, лексикографічних досліджень уточнено і окреслено базові понятійні ознаки категорії «компетентнісний підхід».

Посилання

Бібік Н. М. Компетентнісний підхід: рефлексивний аналіз застосування. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004. С. 46–54.

Бойчук Ю. Д. Компетентнісний підхід. В кн.: Наукові підходи до наукових педагогічних досліджень: монографія / за заг. ред. В. І. Лозової. Харків: «Апостроф», 2011. С. 188–216.

Лисенко М. В. Інноваційна парадигма вищої освіти України за умов переходу до інноваційного суспільства: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. філософ. наук: 09.00.10. Київ, 2013. 17 с.

Овсієнко Л. М. Компетентнісний підхід до навчання: теоретичний аналіз. Педагогічний процес: теорія і практика: науковий журнал. Київ: ТОВ «Видавниче підприємство «ЕДЕЛЬВЕЙС»», 2017. Вип. 2 (57). С. 82–87.

Пентилюк М., Нікітіна А., Горошкіна О. Концепція когнітивної методики навчання української мови. Дивослово. 2004. № 8. С. 5–8.

Пометун О. І. Дискусія українських педагогів навколо питань запровадження компетентнісного підходу в українській освіті. Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / за заг. ред. О. В. Овчарук. Київ: К.І.С., 2004. С. 64–70.

Практикум з методики навчання мовознавчих дисциплін у вищій школі: навч. посібник / О. Горошкіна, С. Караман, З. Бакум, О. Караман, О. Копусь; за ред. О. Горошкіної та С. Карамана. Київ: АКМЕ ГРУП, 2015. 250 с.

Рускуліс Л. В. Методична система формування лінгвістичної компетентності майбутніх учителів української мови у процесі вивчення мовознавчих дисциплін: автореф. дис. на здобуття наук ступеня д-ра пед. наук: 13.00.02. Херсон, 2019. 45 с.

Як цитувати
Скрипник, Н. І. (1). КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ЯК ОСНОВНИЙ ОРІЄНТИР У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ-ФІЛОЛОГІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (190), 137-140. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-190-137-140