ТЕОРІЯ I ПРАКТИКА ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ

  • Світлана Іванівна Шандрук Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7472-4584
Ключові слова: вища професійна освіта, професіоналізм, професійна компетентність, підготовка вчителів

Анотація

У статті вивчається питання вищої професійної освіти в Україні в період асоціації з Європейським та світовим співтовариством, зокрема аналізується проблема професіоналізму та професії вчителя з точки зору світових педагогів. Динамічні процеси соціально-економічного життя, зміни у системі обов'язкової середньої освіти визначають суперечливі тенденції у сфері професійної підготовки вчителів в Україні. Виконання завдань професійної підготовки вчителів залежить від стану педагогічної освіти, що вимагає об'єктивного аналізу накопиченого міжнародного та вітчизняного досвіду.

Посилання

Шандрук С. Тенденції професійної підготовки вчителів у США : [монографія] / Світлана Шандрук. – Кіровоград : Імекс ЛТД, 2012. 496 с.

Day, C. Professionalism, Performativity and Empowerment: Discourses in the Politics, Policies and Purposes of Continuing Practice Development / C. Day, J. Sachs // International Handbook of Continuing Professional Development, 2004. P. 3–32.

Eraut, M. Development Professional Knowledge and Competence / M. Eraut. – London: Falmer Press, 1994. 262 р.

Ismat, A. Professionalizing Teaching: Is There a Role for Professional Development Schools? [Електронний ресурс] / A. Ismat. – ERIC Clearinghouse on Teacher Education Washington DC, 1992. – Режим доступу: http://www.ericdigests.org/1992–3/teaching.htm.

Leino, J. Developing and Evaluation of Professional Competence / In Ruohotie, P. (Eds). Professional Growth and Development: Direction, Delivery and Dilemmas. – Canada and Finland, 1996. – P. 71–90.

Shacklock, G. Teacher conduct of life / G. Shacklock // Asia-Pacific Journal of teacher education, 1998. – Vol. 26(3). P. 177–189.

Shandruk, S. Contemporary Professional Preparation of Teachers in Ukraine / Shandruk, S. // Наукові записки / Ред.кол. В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 150. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. С. 43– 47.

Shandruk, S. Professional Preparation of Teachers in the USA and in Ukraine: Comparative Analysis / Shandruk, S. // Наукові записки / Ред.кол. В. Ф. Черкасов, В. В. Радул, Н. С. Савченко та ін. – Випуск 149. – Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград: РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. С. 34–39.

Shandruk, S. Teacher Education Reform in the USA / Shandruk, S. // Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія «Педагогіка, психологія, філософія» / Редкол.: С. М. Ніколаєнко (відп.ред) та ін. – К. : Міленіум, 2016. – Вип. 233. С. 300–306.

Опубліковано
2020-02-24
Як цитувати
Шандрук, С. І. (2020). ТЕОРІЯ I ПРАКТИКА ВИЩОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (186), 69-73. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2020-1-186-69-73