ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГА: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ЗМІСТУ І СКЛАДНИКІВ

  • Марина Миколаївна Кононова Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0000-0002-2994-6866
Ключові слова: професійний розвиток, професійна освіта, концепції, підходи, вчитель-дефектолог

Анотація

У статті розглядаються проблемні питання професійного розвитку вчителів-дефектологів. Розкрито основні дослідні підходи до змісту поняття «професійний розвиток». На основі аналізу наукових джерел виділено три найбільш традиційні позиції до визначення поняття «професійний розвиток вчителя». Виокремлено ключові аспекти вивчення представленої проблеми. Подальшого розвитку набули аналіз і систематизація досліджень з даної проблеми.

Посилання

Ананьев Б. Г. Избранные психологические труды / Б. Г. Ананьев. – Москва: Педагогика, 1980. – Т. 2. – С. 128–266.

Андриенко Е. В. Психолого-педагогические условия формирования профессиональной зрелости учителя /

Е. В. Андриенко // Педагогическое образование и наука. – 2002. – № 4. – С. 62–68.

Зеер Э. Ф. Кризисы профессионального становления личности / Э. Ф. Зеер, Э. Э. Сыманюк // Психологический журнал. – 1997. – № 6. – С. 35–44.

Зубарева Е. С. Мониторинг профессионального становления учителя-стажера: дисс. … канд. пед. наук 13.00.01, 13.00.08 / Е. С. Зубарева. – Екатеринбург, 2004. – 174 с.

Зязюн І. А. Філософія педагогічної дії: монографія / І. А. Зязюн. – Київ; Черкаси: Вид-во ЧНУ ім. Богдана Хмельницького, 2008. – 608 с.

Мартинець Л. А. Теорія і практика управління освітнім середовищем професійного розвитку вчителів у загальноосвітньому навчальному закладі: дис. …доктора пед. наук 13.00.06 / Л. А. Мартинець. – Вінниця, 2018. – 513 с.

Митина Л. М. Психология профессионального развития учителя: монография / Л. М. Митина. – Москва: Московский психолого-социальный институт, 1998. – 200 с.

Митина Л. М. Психологическое сопровождение выбора профессии / Л. М. Митина. – М.: МПСИ, Флинта, 1998. – С. 28–38.

Поваренков Ю. П. Психологическое содержание профессионального становления личности человека / Ю. П. Поваренков. – Москва: Изд-во УРАО, 2002. – 159 с.

Проблемы профессиональной социализации личности: коллективная монография / Л. М. Митина и др. – Кемерово, 1996. – 159 с.

Сушко И. А. Становление профессионализма учителя в системе муниципального образования: дисс. … канд. пед. наук 13.00.01 / И. А. Сушко. – Москва, 2003. – 264 с.

Ткаченко А. В. Професійний розвиток і саморозвиток особистості в творчій спадщині А. С. Макаренка: дис. … доктора пед. наук 13.00.01 / А. В. Ткаченко. – Полтава, 2014. – 502 с.

Опубліковано
2019-11-05
Як цитувати
Кононова, М. М. (2019). ПРОФЕСІЙНИЙ РОЗВИТОК МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ-ДЕФЕКТОЛОГА: КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПІДХОДИ ДО ЗМІСТУ І СКЛАДНИКІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (178), 115-119. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/44