ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ У МЕРЕЖЕВОМУ СПІЛКУВАННІ

  • Ольга Василівна Пуляк Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-7061-5620
Ключові слова: інформаційна культура, мережеве спілкування, Інтернет, кібербулінг

Анотація

Стаття присвячена аналізу методичних особливостей учнів у мережевому спілкуванні. Використання мережевого спілкування в освітньому уможливлює маніпулювання інформацією, вплив на поведінку учасників освітнього процесу та їхню дезорієнтацію місця і ролі в суспільстві, негативний психологічний вплив на особистість. Тому необхідно формувати інформаційну культура особистості, яка забезпечить комфортне та безпечне перебуванню в мережі спілкування, адекватну оцінку інформаційних потоків, безпечне користування сучасними засобами комунікації. Освітній інформаційний простір закладу освіти не завжди забезпечує права учасників освітнього процесу права дитини на приватність. Заклад загальної середньої освіти впливає не стільки на ці соціальні фактори, скільки на процес взаємодії школярів із цими негативними факторами соціалізації. Наразі дуже важливим є навчання учителів формуванню інформаційної культури учнів у мережевому спілкуванні та створенню безпечного простору навчального закладу для всіх учасників освітнього процесу.

Посилання

Кулик Є. М. Безпечний та привітний веб-простір / Є. М. Кулик // Педагогіка толерантності. – 2010. – № 3–4. – С. 70–78.

Оранюк Б. Ю. Педагогічні умови формування інформаційної культури учнів у мережевому спілкуванні / Б. Ю. Оранюк // Педагогічний альманах. Збірник наукових праць. – Випуск 29. – Херсон : Видавництво КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти», 2016. – С. 40–46.

Права людини в освітньому просторі. 3.2.1. Права людини та Інтернет EDERA_OSCT: HRE101 – URL: https://drive.google.com/drive/folders/1GyjQPJYRgGjDf-kmapz-R8DL7_iI-EP- (дата звернення: 10.10.2019)

Посібник з прав людини для Інтернет-користувачів та пояснювальний меморандум – Київ : Інжиніринг, 2015. – 56 с.

Постанова КМУ Про затвердження Державної соціальної програми “Національний план дій щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини” на період до 2021 року. – URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/453-2018-%D0%BF (дата звернення: 10.10.2019)

Опубліковано
2019-11-25
Як цитувати
Пуляк, О. В. (2019). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОЇ КУЛЬТУРИ УЧНІВ У МЕРЕЖЕВОМУ СПІЛКУВАННІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (183), 143-145. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-183-143-145