ФАХОВА ПЕРЕДВИЩА МУЗИЧНА ОСВІТА У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ СИТУАЦІЇ

  • Ярослав Вікторович Долгіх Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-7449-8102
Ключові слова: фахова передвища музична освіта, соціокультурна ситуація, хаотична інтонаційна багатоукладність, модернізація фахової музичної освіти, інтонаційні практики

Анотація

Розглянуто стан фахової передвищої музичної освіти. У контексті соціокультурної ситуації виявлено її ключову проблему, що полягає у ігноруванні явища хаотичної інтонаційної багатоукладності. Проаналізовано навчальний процес з погляду на інтонаційні практики, представлені у ньому. Наголошено на необхідності зміни традиційної опусоцентриської концепції музичного навчання.

Посилання

Аврамкова И. С. Актуальные задачи профессионального музыкального образования на современном этапе // Вестник Тамбовского государственного университета имени Г. Р. Державина. – 2012. – Вып. 2 (106). – С. 217–224.
Закон України «Про фахову передвищу освіту» : за станом на 6 липня 2019 р. [Електронний ресурс] // Законодавство України. Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2745-19.
Конен В. Дж. Третий пласт: Новые массовые жанры в музыке ХХ века. – Москва : Музыка, 1994. – 160 с.
Освітньо-кваліфікаційна характеристика молодшого спеціаліста : Галузевий стандарт вищої освіти України. Галузь знань 0202 «Мистецтво», Напрям підготовки 6.020204 «Музичне мистецтво», Спеціальність 5.02020401 «Музичне мистецтво». – Київ : Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, 2013. – 28 с.
Освітньо-професійна програма підготовки молодшого спеціаліста : Галузевий стандарт вищої освіти України. Галузь знань 0202 «Мистецтво», Напрям підготовки 6.020204 «Музичне мистецтво», Спеціальність 5.02020401 «Музичне мистецтво». – Київ : Міністерство освіти і науки України, 2014. – 54 с.
Слуцкая Л. Е. Становление и трансформация педагогических и художественно-эстетических парадигм в системе современного музыкального образования : аврореф. дисс. на соискание. уч. степени докт. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения и воспитания (музыка)». Москва, 2013. – 45 с.
Термін «Зміст освіти» [Електронний ресурс] // Законодавство України: Термінологія законодавства. Режим доступу : https://zakon.rada.gov.ua/laws/term/10432.
Франтова Т. «Какие музыки мы слушаем сегодня» (музыка в современном культурном контексте) // Музыка и музыкант в меняющемся постсоветском пространстве. – Ростов н/Д : Издательство РГК им. С. В. Рахманинова, 2008. – С. 68–85.
Чекан Ю. Cучасна соціокультурна ситуація і проблеми музичної освіти // Українська музика. – 2013. – Число 3. – С. 41–53.
Чекан Ю. Інтонаційний образ світу : Монографія. – Київ : Логос, 2009. –227 с.
Чередниченко Т. Музыкальный запас – 70-е. Проблемы. Портреты. Случаи. – Москва : Новое литературное обозрение, 2002. – 592 с.
Опубліковано
2019-12-26
Як цитувати
Долгіх, Я. В. (2019). ФАХОВА ПЕРЕДВИЩА МУЗИЧНА ОСВІТА У КОНТЕКСТІ СУЧАСНОЇ СОЦІОКУЛЬТУРНОЇ СИТУАЦІЇ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (185), 201-205. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2019-1-185-201-205