ПРОФЕСІЙНЕ СПРЯМУВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА

  • Василь Васильович Чубар Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-5342-3547
  • Оксана Василівна Трубіна Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-4794-4706
Ключові слова: старшокласники, профільне технологічне навчання, професійне спрямування, інтереси, нахили і здібності, технології виробництва

Анотація

Стаття присвячена проблемі удосконалення реалізації професійного спрямування учнів старшої школи у процесі профільного технологічного навчання. При пошуку шляхів удосконалення професійного спрямування учнів автори керувались положенням, що оптимальна реалізація диференціації й індивідуалізації навчального процесу дасть змогу за рахунок змін у структурі, змісті  й організації освітнього процесу повніше враховувати інтереси, нахили і здібності учнів та їхні можливості, а також створювати умови для навчання старшокласників відповідно до їхніх освітніх і професійних інтересів і намірів щодо соціального і професійного самовизначення. Автори запропонували для удосконалення професійного спрямування старшокласників: здійснювати діагностику інтересів, нахилів, здібностей, освітніх запитів та психофізіологічних особливостей; інформувати про світ професій, види професійного навчання та можливі напрямками подальшого професійного становлення; відстежувати результати навчальних досягнень старшокласників та корегувати на їхній основі вибір майбутньої  професії.

Посилання

Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти. Постанова Кабінету Міністрів України № 1392 від 23. 11 2011 р. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://za-kon4.rada.gov.ua/laws/show/ 1392-2011-п (Дата звернення 04. 11. 2018 р.).
Зінченко В. Вивчення професійної спрямованості учнів як одне із специфічних типових завдань учителя трудового навчання / В. Зінченко, В. Харламенко // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – №12. – С. 38-43.
Кільдеров Д.Е. Думки про трудове навчання та майбутнє української педагогічної освіти в Україні / Д.Е. Кільдеров // Трудова підготовка в рідній школі. – 2018. – №1. С. 2-3.
Климов Е.А. Психология профессионального самоопределения / Е.А. Климов. – Ростов н / Д.: Феникс, 1996. – 512 с.
Коберник О.М. Теорія і методика профільного технологічного навчання учнів в старшій школі: навчальний посібник / О.М. Коберник, А.І. Терещук. – Умань : ФОП Жовтий О.О. – 2013. 365 с.
Концепція профільного навчання в старшій школі. Наказ МОН № 1456 від 21 10 2013 року // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 10. – С. 2-10.
Корець М.С. Шляхи реалізації профільного технологічного навчання в старшій школі / М.С. Корець // Трудова підготовка в рідній школі. – 2017. – №2. – С. 5-8.
Сейтешев А.П. Пути профессионального становления учащейся молодежи: Профпедагогика / А.П. Сейтешев – М.: Высш. шк., 1988. – 336 с.
Терещук А.І. Вплив технологічної підготовки на професійне самовизначення старшокласників / А.І. Терещук // Трудова підготовка в сучасній школі. – 2013. – № 4. – С. 17-20.
Технології. Навчальна програма з технологій (рівень стандарту) для 10-11 класів загальноосвітніх шкіл. Наказ Міністерства освіти і науки України № 1407 від 23 жовтня 2017 року. [Електронний ресурс]. – Режим доступу : https://osvita.ua/school/program/program-10-11/58969/ (Дата звернення 04. 11. 2018 р.).
Ткаченко С.І. Професійне самовизначення школярів / С.І. Ткаченко // Трудова підготовка в закладах освіти. – 2009. – № 3. – С. 32-36.
Туріщева Л.В. Психологічне супроводження профільного навчання / Л.В. Туріщева – К.: Вид. група «Основа», 2007. – 144 с.
Опубліковано
2018-10-29
Як цитувати
Чубар, В. В., & Трубіна, О. В. (2018). ПРОФЕСІЙНЕ СПРЯМУВАННЯ СТАРШОКЛАСНИКІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФІЛЬНОГО НАВЧАННЯ ТЕХНОЛОГІЙ ВИРОБНИЦТВА. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, 2(173), 237-241. вилучено із https://pednauk.cusu.edu.ua/index.php/pednauk/article/view/352