САМОПОВАГА ЯК МОТИВ УЧБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТА
Анотація
В статті викладені результати дослідження мотивації самоповаги студентів педагогічного вишу. Даний різновид учбової мотивації має позитивний зв'язок із наполегливістю і цим сприяє успішності, а в умовах низького рівня внутрішньої мотивації є найкращим із доступних додаткових мотиваторів, здатних запускати стійку учбову активність та наполегливість. Виявлено, що для студентів першого курсу мотивація самоповаги відіграє більш суттєву роль у випадку, коли домінують зовнішні мотиви або внутрішня мотивація недостатньо висока. Для студентів четвертого курсу даний вид мотивації відіграє важливу роль навіть у випадку, якщо домінуючими виступають внутрішні мотиви учбової діяльності. Останнє може бути пов’язаним із збільшенням у них потреби у самоповазі на тлі кризи професійного самовизначення.
Посилання
Гордеева Т. О. Способ поддержания самоуважения как предиктор удовлетворенности жизнью, учебной мотивации и настойчивости подростков / Т. О. Гордеева, М. В. Лункина // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Психология и педагогика. – 2017. – Т. 14. – № 4. – С. 413–426.
Мишин А. А. Взаимосвязь мотивации и профессиональной самореализации педагогов / А. А. Мишин // Международный научно-исследовательский журнал. – 2013. – №6 (6). – С. 86–87.
Мотивация самоуважения и уважения другими как факторы академических достижений и настойчивости в учебной деятельности / Т. О. Гордеева, В. В. Гижицкий, О. А. Сычев, Т. К. Гавриченкова // Психологический журнал. – 2016. – 37(2). – С. 57–68.
Шевченко Н. Ф. Теоретичні підходи до розуміння поняття «самоповага» в історичному поступі психологічного знання / Н. Ф. Шевченко // Наука і освіта. – 2015. – № 11–12. – С. 19–25.
Maslow A. H. A Theory of Human Motivation / А. Н. Maslow // Psychological Review. – 1943. – V. 50. – No. 4. – P. 370–396.
Ryan, R. M. Self-determination theory: Basic psychological needs in motivation, development, and wellness / R. M. Ryan & E. L. Deci – 2017, New York, NY: Guilford Press.