ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ ІМІТАЦІЙНОГО МОДЕЛЮВАННЯ В НАВЧАННІ ФІЗИКИ
Анотація
В статті виокремлено основні теоретичні аспекти використання імітаційного комп’ютерного моделювання на уроках фізики в закладі загальної середньої освіти, зокрема, для реалізації інформаційно-цифрової компетентності. Визначено переваги та недоліки комп’ютерного експерименту, зокрема імітаційних моделей в процесі вивчення шкільної фізики. Зазначено, що використання комп’ютерних імітаційних моделей в навчальному процесі максимально наближує суб’єкта навчання до реальних умов, тому учні беручи активну участь у такій навчальній діяльності, мають можливість власноруч керувати перебігом експерименту, генерувати ідеї, гіпотези та перевіряти їх правильність, навчаються розв’язувати реальні проблеми, проявляти себе як особистість. Доведено, що використання технології імітаційного моделювання явищ та процесів у навчанні суттєво підвищує мотивацію, а отже, й ефективність навчання.
Посилання
Дахин А. Н. Педагогическое моделирование: сущность, эффективность и ... неопределенность / А. Н. Дахин // Педагогика. – 2003. – № 4. – С. 21-31.
Жук Ю.О. Використання Інтернет технологій для дослідження природних явищ у шкільному курсі фізики [Посібник] /[Авт. кол.:, О.М. Соколюк, Н.П. Дементієвська, О.В. Слободяник, П.К. Соколов; За редакцією Ю.О. Жука ]; Ін-т інформаційних технологій і засобів навчання НАПН України. – К.: Атіка, 2014. – 172 с.
Игровое моделирование: теория и практика / под ред. И. С. Ладенко. – Новосибирск: Наука, 1987. – 231 с. – С. 43
Калапуша Л.Р. та ін.. Комп’ютерне моделювання фізичних явищ і процесів / Л.Р.Калапуша, В.П. Муляр, А.А. Федонюк – Луцьк: РВВ «Вежа», 2007. – 190 с.
Кузьменко О. Проблеми використання комп’ютерного моделювання у процесі вивчення фізики в середній школі / О. Кузьменко // Психолого-педагогічні проблеми сільської школи. – 2012. – №40. – С. 48–54.
Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів з фізики.7–9 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/navchalni-programi/navchalni-programi-5-9-klas
Нижегородов В. В., Бычкова Д. Д. Моделирующий виртуальный эксперимент : материалы 77-ймеждународной научно-технической конференции ААИ [«Автомобиле- и тракторостроение в России: приоритеты развития и подготовка кадров»] - Москва, 27–28 марта 2012 г. / М-во об. и науки РФ, М-во пром. и торг. РФ, // Мос.гос. тех. ун-т «МАМИ», 2012. – 367 с.
Слободяник О.В. Виконання домашніх експериментальних завдань з використанням Phet-симуляцій / О.В. Слободяник // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський нац.ун-тет імені Івана Огієнка, 2014. – Вип.20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – С. 165-168
Слободяник О.В. Реалізація методу проектів засобами соціальних мереж/ О.В. Слободяник //Інформаційні технології і засоби навчання. [Електронний ресурс].-Том 56 №6. ІІТЗН НАПН України. – 2016. – С. 30-39 . Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/issue/view/83/showToc
Фадєєва Т. Імітаційне моделювання природничо-математичної підготовки майбутніх вихователів дошкільних навчальних закладів /Т.Фадєєва// Наукові записки. Серія: педагогічні науки. – Вип.121(1) 2013– 316с. –С. 207-211.