ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ШВЕЙНОЇ ГАЛУЗІ
Анотація
У статті досліджуються багатомірність трактовки понять «компетентнісний підхід», «компетентність», «компетенція» та з’ясовано особливості формування фахових компетентностей у майбутніх фахівців швейної галузі. Здійснено аналіз Стандарту вищої освіти України та виявлено перелік й характеристику компетентностей, які необхідні для майбутнього фахівця швейної галузі, а саме: інтегральні, загальні, спеціалізовані (фахові) компетентності. Розглянуто шляхи забезпечення досягнення програмних результатів навчання через удосконалення моделі методики навчання інженерів-педагогів швейного профілю у відповідності з рівнем розвитку швейної галузі, перспективами інноваційного розвитку легкої промисловості. З’ясована необхідність побудови освітнього процесу з урахуванням розвитку та прогнозування досягнень науки і техніки, вдосконалення методів та засобів навчання відповідно до викликів освіти, застосування сучасних освітніх технологій: інформаційних, комп’ютерних, візуалізації, педагогічної взаємодії, кейсових технологій тощо.
Посилання
Білик В. В. Формування проектувальної компетентності у майбутніх інженерів-педагогів швейного профілю в процесі професійної підготовки: дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Білик Вікторія Володимирівна; Хмельницький національний університет. – Хмельницький, 2015. – 379 с.
Гаврилюк О. М. Реалізація компетентнісного підходу під час вивчення технологій учнями в загальноосвітній школі / О. М. Гаврилюк // Трудове навчання в школі. – № 18 (150). – 2016. – С. 2-7.
Ежова О. В. Компетентностный подход к формированию образовательной программы будущих инженеров-педагогов (специализация – технология изделий легкой промышленности). / О. В. Ежова. // Инженерное образование. 2016. № 19. – С. 56-61.
Інтерактивна технологія навчання: організація і проведення тренінгів (інноваційні форми навчання): Методичний посібник / О. А. Комар, Л. В. Пироженко. – Умань: ФОП Жовтий О. О., 2015. – 109 с.
Нечіпор С. Компетентнісний підхід до підготовки кваліфікованих робітників швейного профілю [Текст] / С. Нечіпор // Професійно-технічна освіта. – 2010. – № 4. – С. 27- 30.
Попова Т. І. Виробнича практика у професійно-технічних училищах швейного профілю: історико-педагогічний аспект. Монографія. / Т. І. Попова. – Харків: Українська інженерно-педагогічна академія, 2006. – 181 с.
Проект стандарту вищої освіти. СВО ПО ТВЛП – 2016. Рівень вищої освіти – перший. Ступінь вищої освіти – бакалавр. Галузь знань – 01 Освіта. Спеціальність – 015 Професійна освіта. Технології виробів легкої промисловості. / Кол.автор. Гуменюк Т.Б., Зубар Н.М. – Бровари, 2016. – 25 с.
Стандарт вищої освіти України другий (магістерський) рівень, галузь знань – 01 − Освіта / Педагогіка, спеціальність – 015 − Професійна освіта (за спеціалізаціями). – К., 2018. – 24 с.
Хорунжий В. І. Практикум в навчальних майстернях з методикою трудового навчання: навч. посіб. [для студ. вищ. пед. навч. закл.] / В. І. Хорунжий. – Тернопіль: Астон, 2005. – 252 с.