ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ STEM–КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ В ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ СТУДЕНТІВ ТА УЧНІВ
Анотація
Об’єктом статті є шляхи формування STEM-компетентностей на уроках природничих дисциплін, зокрема – географії. В роботі висвітлені можливі шляхи реалізації проблемного підходу у навчанні географії, даються рекомендації використання проблемних завдань.
Особливе значення приділяється створенню системи проблемних завдань з теми, використання їх на уроках, організація активної пізнавальної діяльності учнів на їх основі. Розробка і впровадження методів проблемного навчання основується на теоретичних знаннях суті проблеми як форми наукового пізнання.
Проблемні або творчі завдання вимагають від учнів застосування знань і умінь в новій навчальній ситуації. В цьому суть їх відмінності від типових завдань для самостійної роботи. Реальна проблемна ситуація має дві риси: вимагає від учнів зусиль по збору необхідної інформації, пошуку шляхів її вирішення і певних дій у відповідності зі знайденим рішенням.
Посилання
Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти України у 2018/2019 навчальному році. Додаток до листа ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» від 19.07.2018 № 22.1/10-2573. 2 с.
Панчешнікова Л. М., Андреєва Н. В., Баринова І. І., Герасимова Т. П., Душина І. В., Ковалевська М. К. Єгорова Н. Н. Проблемні завдання по географії. Географія в школі. 1979. № 1. С. 14.
Панчешнікова Л. М., Ковалевська М. К. Проблемне навчання. Географія в школі. 1979. № 5. С. 10 –17.
Познавательные задачи в обучении гуманитарным наукам. / Под ред. И. Я. Лернера. М. : «Педагогика», 1972.
Понурова Г. А. Проблемный поход в обучении географи в средней школе. М. : «Просвещение», 1991.
Коринська В. О., Прозоров Л. Д., Щеньов В. А. Методичний посібник з географії материків і океанів. К. : «Радянська школа», 1981. 26 с.