ФУКЦІОНАЛЬНА АСИМЕТРІЯ ПІВКУЛЬ ГОЛОВНОГО МОЗКУ В МОЛОДШОМУ ШКІЛЬНОМУ ВІЦІ: ПСИХОДИДАКТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ КОНСТРУЮВАННЯ МЕТОДІВ НАВЧАННЯ
Анотація
У статті охарактеризовано поняття функціональної асиметрії півкуль головного мозку людини; на рівні теоретичного узагальнення визначено особливості функціонування півкуль головного мозку дітей молодшого шкільного віку; описано специфіку диференціації функціональної активності півкуль головного мозку; дано визначення та класифікацію методів навчання.
Психологічні механізми та особливості функціонування нервової системи та мозку обумовлюють індивідуальний стиль навчання кожної людини, а особливо – дитини молодшого шкільного віку. Тому підготовка і перепідготовка сучасного вчителя початкової школи, у відповідності із останніми реформами, повинна, серед інших, розв’язувати завдання формування здатності враховувати в навчально-виховному процесі індивідуальні особливості психофізіологічного розвитку дитини. Мета статті полягає у визначенні психодидактичних особливостей конструювання методів навчання з урахуванням міжкульової асиметрії головного мозку дітей молодшого шкільного віку.
Посилання
Захаров А. И. Детские неврозы (психологическая помощь родителей детям). Санкт-Петербург, 1995. 192 с.
Нова українська школа. Концептуальні засади реформування середньої школи. Міністерство освіти і науки України, 2016. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf (дата звернення: 24.03.2019).
Професійний стандарт «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти» / Міністерство освіти і науки України. 2018. 46 с. URL: http://nus.org.ua/news/zatverdzheno-profstandart-vchytelya-pochatkovyh-klasiv-nush-shho-potribno-znaty-ta-vmity/ (дата звернення: 24.03.2019).
Роттенберг В. С., Бондаренко С. М. Мозг. Обучение. Здоровье: Кн. для учителя. Москва, 1989. 239 с.
Фарбер Д. А., Семёнова Л. К., Алфёрова В. В. Структурно-функциональное созревание развивающегося мозга. Львов, 1990. 198 с.