ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ДО МІЖКУЛЬТУРНОЇ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМУНІКАЦІЇ
Анотація
У статті розглядається проблема підготовки майбутніх педагогів до міжкультурної професійної комунікації. Автор статті наголошує, що дослідження проблеми міжкультурної комунікації актуальне у зв’язку із глобалізаційними процесами в Україні і за її межами, зростанням кількості міжкультурних, міжетнічних, національних та міграційних процесів, що відбуваються у світі, і передбачають необхідність враховувати рівень сформованості міжкультурного спілкування фахівців різних сфер, зокрема майбутніх педагогів. Метою статті є висвітлення проблеми підготовки майбутніх педагогів до міжкультурної професійної комунікації в реаліях сьогодення. Розглянуто поняття міжкультурної комунікативної компетенції, міжкультурної комунікації. Проведено теоретичний аналіз поняття підготовки майбутніх педагогів до міжкультурної професійної комунікації у працях вітчизняних і зарубіжних учених. Доведено, що оволодіння міжкультурною професійною комунікацією створить підґрунтя для розвитку професіоналізму і майстерності, що сприяє інтеграції майбутніх педагогів у систему освіти та світової культури. Проведений ґрунтовний теоретичний аналіз понять підготовка майбутніх педагогів, міжкультурної комунікації, міжкультурної компетентності дозволяє дійти висновку, що підготовка майбутніх педагогів до міжкультурної професійної комунікації передбачає формування у них міжкультурної компетенції, що включає знання мов, розуміння культурних особливостей, етикету та норм поведінки представників різних культур, оволодіння навичками адаптувати власну комунікативну поведінку та ефективно взаємодіяти за умов міжкультурного спілкування. Основними напрямами підготовки майбутніх педагогів до міжкультурної професійної комунікації є: мовна підготовка, культурна поінформованість, комунікативні навички, адаптивність та гнучкість, методологічні підходи тощо.
Посилання
Voronkova, N. R. (2012). Formuvannya mizhkulʹtur-noyi kompetentsiyi osobystosti u protsesi navchannya inozemnoyi movy [Formation of intercultural competence of the individual in the process of learning a foreign language]. Naukovi zapysky KDPU Seriya: Filolohichni nauky (movoznavstvo): zb. nauk. pratsʹ. Kirovohrad: KDPU im. V. Vynnychenka, Vip. 104. ch. 2. 443-447. URL: https://dspace.cusu.edu.ua/server/api/core/bitstreams/437ee39b-8168-4bf9-9d37-796c0901cbc9/content [in Ukrainian]
Halytsʹka, M. M. (2014). Mizhkulʹturna komu-nikatsiya ta yiyi znachennya dlya profesiynoyi diyalʹnosti maybutnikh fakhivtsiv [Intercultural communication in the system of modern approaches]. Elektronne naukove vydannya "Osvitolohichnyy dyskurs". K.: KUBH. Vip. 2. 23-32. URL: http://www.od.kubg.edu.ua [in Ukrainian]
Krychkivsʹka, O. (2007). Mizhkulʹturna komuni-katsiya v systemi suchasnykh pidkhodiv [Intercultural communication in the system of modern approaches]. Naukovi zapysky Ternopilʹsʹkoho natsionalʹnoho pedaho-hichnoho universytetu im. V. Hnatyuka. Ser. Pedahohika. Ternopilʹ : TNPU im. V. Hnatyuka, № 5. 88-96. URL:http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/23094/1/Krychkivska.pdf [in Ukrainian]
Popova, L. M. (2019). Teoretychni zasady pidho-tovky maybutnikh uchyteliv pochatkovoyi shkoly do mizhkulʹturnoyi komunikatsiyi [Theoretical foundations of training future primary school teachers for intercultural communication]. Visnyk Universytetu imeni Alʹfreda Nobelya. Seriya "Pedahohika ta psykholohiya". Pedahohichni nauky. №2 (18). 229-235. [in Ukrainian]
Pustovoychenko, D. V. (2018). Formuvannya mizhkulʹturnoyi komunikatyvnoyi kompetentsiyi maybutnikh psykholohiv zasobamy inozemnoyi movy yak odne z priorytetnykh napryamkiv profesiynoyi pidhotovky [For-mation of intercultural communicative competence of future psychologists through the use of a foreign language as one of the priority areas of professional training]. Naukovyy visnyk Mykolayivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu imeni V.O. Sukhomlynsʹkoho. Pedahohichni nauky: zb. nauk. pr. Mykolayiv: MNU im. V.O. Sukhomlynsʹkoho. №4 (63). 102-107. URL: http://mdu.edu.ua/wp-content/uploads/Ped-visnyk-63-2019-20.pdf [in Ukrainian]
Tur, O. M. (2014). Mizhkulʹturna komunikatsiya yak skladova profesiynoyi diyalʹnosti maybutnʹoho spetsialista [Intercultural communication as a component of the professional activity of a future specialist]. Pedahohichna osvita: teoriya ta praktyka. Vip. 16. 201-205. URL: http://pedosv.kpnu.edu.ua/issue/view/11385 [in Ukrainian]
Filyuk, L. M. (2017). Suchasni doslidzhennya u sferi vykladannya inozemnykh mov u nemovnykh vyshchykh navchalʹnykh zakladakh [Modern research in the field of foreign language teaching in non-language higher education institutions]. Naukovi zapysky Natsionalʹnoho universytetu «Ostrozʹka akademiya». Seriya "Filolohichna". Ostroh: Vyd-vo NaUOA, Vyp. 67. 324 s. [in Ukrainian]
Diaz, A. R. (2013). Rozvytok Critical Languaculture Pedagogies v Higher Education: Theory and Practice.Bristol, United Kingdom: Multilingual. [in English]




