ОСВІТНЯ ПРОГРАМА КУРСІВ ПІДВИЩЕННЯ КВАЛІФІКАЦІЇ ЯК ОСНОВА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПЕДАГОГА
Анотація
У статті розкривається поняття «освітня програма курсів підвищення кваліфікації», яка відноситься до неформальних програм та спрямована на удосконалення слухачами курсів підвищення кваліфікації практичних знань, професійних умінь, навичок, ставлень. Освітня програма (ОП) розглядається як основа організації курсів та професійного розвитку педагогічних працівників Нової української школи в регіональних закладах післядипломної педагогічної освіти. Поряд з цим аналізуються визначення поняття «професійна компетентність педагога» в роботах сучасних українських дослідників. Особлива увага приділяється розгляду та аналізу ОП з точки зору її відповідності закладеним загальним та фаховим складовим професійної компетентності педагогічних працівників та можливості використання ОП курсів підвищення кваліфікації як основи розвитку професійної компетентності педагогів. У зв’язку з цим наводяться результати проведеного серед слухачів курсів підвищення кваліфікації анкетування стосовно оцінювання якості курсової підготовки педагогічних працівників.
Посилання
Луговий В. І., Таланова Ж. В. Міжнародна стандартна класифікація освіти: галузі освіти та підготовки (засадничий аналіз та алгоритм застосування). Педагогіка і психологія : Вісн. НАПН України. 2014. № 3. С. 5–17.
Наказ МОН від 20.04.2018 № 407 «Про затвердження Типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти І ступеня». URL: http://ru.osvita.ua/legislation/Ser_osv/60644/ (дата звернення: 29.03.2019).
Наказ МОН від 13.12.2018 № 1392 «Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації керівних кадрів закладів загальної середньої освіти відповідно до вимог Концепції «Нова українська школа». URL: https://imzo.gov.ua/2018/12/14/nakaz-mon-vid-13-12-2018-1392-pro-zatverdzhennia-typovoi-osvitn-oi-prohramy-orhanizatsii-i-provedennia-pidvyshchennia-kvalifikatsii-kerivnykh-kadriv-zakladiv-zahal-noi-seredn-oi-osvity-vidpovidno-do-v/ (дата звернення: 29.03.2019).
Наказ МОН від 15.01.2018 № 36 «Про затвердження Типової освітньої програми організації і проведення підвищення кваліфікації педагогічних працівників закладами післядипломної педагогічної освіти». URL: https://imzo.gov.ua/2018/01/16/nakaz-mon-vid-15-01-2018-36-pro-zatverdzhennya-typovoji-osvitnoji-prohramy-orhanizatsiji-i-provedennya-pidvyschennya-kvalifikatsiji-pedahohichnyh-pratsivnykiv-zakladamy-pislyadyplomnoji-pedahohichn/ (дата звернення: 29.03.2019).
Рашкевич Ю. М. Матеріали Національної команди експертів, проекту ЄС НЕО в Україні. URL: http://lawfaculty.chnu.edu.ua/wpcontent/uploads/2016/11/Competence_Approach_Rashkevych_Nov.2014-1.pdf (дата звернення: 29.03.2019).
Рашкевич Ю. М. Болонський процес та нова парадигма вищої освіти: монографія. Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2014. 168 с.
Розроблення освітніх програм. Методичні рекомендації / Захарченко В. М., Луговий В. І., Рашкевич Ю. М., Таланова Ж. В.; За ред. В.Г. Кременя. К.: ДП «НВЦ «Пріо¬ритети», 2014. 120 с.
Смагін І. І. Структура професійної компетентності педагога: нормативно функціональний підхід. URL: https://www.narodnaosvita.kiev.ua/?page_id=5001 (дата звернення: 29.03.2019).
Tuning educational structures in Europe, TUNING. URL: www.unideusto.org/tuningeu (дата звернення: 29.03.2019).
Шлейхер Андреас. Найкращий клас у світі: як створити освітню систему 21-го століття / Пер. з англ. Ганна Лелів. Львів: Літопис, 2018. 296 с.