ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

  • Валентина Плющ Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0002-8099-1566
Ключові слова: самостійна робота студентів, дистанційне навчання, методи навчанні, форми організації навчання

Анотація

У статті актуалізується проблема організації самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання. Мета дослідження полягає у теоретичному обґрунтуванні особливостей організації та основних форм самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання. Визначено основні принципи організації самостійної роботи студентів: наступності, послідовності, індивідуалізації діяльності; альтернативності; алгоритмізації; зворотнього зв’язку; зовнішнього контролю; рефлексії діяльності. На основі аналізу понять «дистанційне навчання» та «самостійна робота студентів», їх моделей виокремлено основні умови ефективної організації самостійної роботи студентів під час дистанційного навчання: участь роботодавців в обговоренні освітніх програм, формуванні результатів навчання та розширення й доповнення змісту освітніх компонентів позитивними освітніми практиками; організація інноваційної системи освітнього процесу шляхом впровадження в освітній процес цифрових освітніх платформ; поєднання традиційних, інноваційних (цифрових) форм самостійної роботи студентів з елементами неформальної освіти; постійне удосконалення цифрових навичок учасників освітнього процесу та систематичного підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників. Описано основні форми самостійної роботи студентів для забезпечення якісної підготовки майбутніх фахівців. З’ясовано, що дистанційне навчання надає нові можливості для більш активного залучення студентів до освітнього процесу і обгрунтовано переваги організації самостійної роботи студентів в умовах дистанційного навчання: індивідуалізації навчання, інтенсифікація самостійної роботи, зростання обсягу виконаних завдань, розширення інформаційних потоків при використанні мережі Internet, підвищення мотивації та пізнавальної активності, розширення шляхів зворонього зв’язку.

Посилання

Плющ В.М. Методика навчання органічної хімії майбутніх учителів природничих наук, хімії та біології в умовах змішаного навчання. Вісник науки та освіти. (Серія «Філологія», Серія «Педагогіка», Серія «Соціологія», Серія «Культура і мистецтво», Серія «Історія та археологія»)»: журнал. 2023. № 11(17) С. 1021-1025. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/vno/article/view/7848
Плющ В.М., Терещенко О.В. Ефективність дистанційного навчання студентів у закладах вищої освіти. Наука і техніка сьогодні. (Серія «Педагогіка», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Техніка», Серія «Фізико-математичні науки»): журнал. 2022. № 5. С. 163-174. URL:http://perspectives.pp.ua/index.php/nts/article/view/1601/1599
Про освіту: Закон України від 15.04.2025. № 4353-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text
Pryadko, O. (2023). Features of the organization of students independent work in the conditions of distance education. Humanities Studios: Pedagogy, Psychology, Philosophy. № 11(3). Рр. 81-91. URL:https://doi.org/10.31548/hspedagog14(3).2023.81-91
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Плющ, В. (2025). ОРГАНІЗАЦІЯ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ В УМОВАХ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (219), 522-526. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-219-522-526