ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПРАВОЗНАВЦІВ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ

  • Оксана Філоненко Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0003-4453-9887
Ключові слова: професійна підготовка, майбутні правознавці, змішане навчання, інформаційно-комунікаційні технології, технології дистанційного навчання

Анотація

Проблема підготовки фахівців, зокрема, майбутніх правознавців, в умовах сучасної змішаного формату освітнього процесу об’єктивно набуває все більшої актуальності завдяки виникненню «нової парадигми змішаного навчання», в основу якої покладено забезпечення безперервного формування й розвитку визначених освітньо-професійними програмами компетентностей учасників освітнього процесу засобами цифрових технологій у поєднанні з педагогічними інноваціями.

У статті визначено особливості професійної підготовки майбутніх правознавців в умовах змішаного навчання.

Встановлено, що у процесі професійної підготовки майбутні правознавці повинні навчитися: проєктувати власну навчальну діяльність; проєктувати самоосвітню діяльність, розвиваючи самостійність; уміти використовувати різні технології у навчанні та самоосвіті; розвивати здатність до самооцінювання та рефлексії.

Важливою умовою ефективного розвитку системи професійної підготовки майбутніх правознавців під час змішаного навчання, є можливість освітнього процесу швидко змінюватися, реорганізовуватися в умовах стрімких перетворень і непередбачуваності зовнішніх чинників, застосовувати новітні технології. При змішаній системі навчання є реальна можливість використовувати ті методи, форми, принципи та технології, які вже довели свою доцільність та ефективність.

Технології змішаного навчання дозволяють здобувачам ознайомитися з цифровими технологіями, які широко використовуються в професійній діяльності. Це підвищить їх конкурентоспроможність на ринку праці. Технології змішаного навчання дають можливість майбутнім правознацям вибирати темп, послідовність та спосіб вивчення матеріалу, що відповідає їхнім потребам. Ці технології сприяють ефективній підготовці майбутніх правознавців до професійної самоосвітньої діяльності з урахуванням сучасних потреб суспільства та ринку праці правників.

Перспективи подальших досліджень вбачаємо у визначені педагогічних умов професійної підготовки майбутніх правознавців в умовах змішаного навчання.

Посилання

Баловсяк Н. Інформаційна компетентність фахівця. Педагогіка і психологія професійної освіти. 2004. № 5. С. 21-28.
Драч І., Литвинова С. Формування конку-рентоспроможності майбутніх в умовах інформаційно-освітнього іт-фахівців середовища технічних коледжів. 2021. URL: chrome-extension://efaidnbmnnnibpcajpcglclefindmkaj/https://lib.iitta.gov.ua/id/eprint/728524/1/%D0%A1%D0%A2%D0%90%D0%A2%D0%A2%D0%AF%20-%D0%94%D1%80%D0%B0%D1%87-%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0-2021.pdf
Зубенко В. О. Засоби самостійної пізнавальної діяльності майбутніх юристів в умовах війни. 2022. URL: http://elar.naiau.kiev.ua/bitstream/1_20.10.2022_p26-27.pdf
Імбер В. І., Войтович І. С., Мусійчук С. М. Про-фесійна підготовка майбутніх фахівців в умовах змішаного навчання. Інноваційна педагогіка. 2023. Вип. 66. С. 243-246.
Панькевич О. О. Підготовка майбутніх право-знавців в умовах сучасного освітнього простору вищого навчального закладу. Збірник наукових праць Хмель-ницького інституту соціальних технологій Універ-ситету «Україна». 2009. № 1. С. 92-94. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Znpkhist_2009_1_24
Пугач В. М. Формування професійної компе-тентності майбутнього правознавця. Сучасні інфор-маційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2022. Вип. 65. С. 174-182.
Розпорядження Кабінету міністрів України. Про схвалення Концепції розвитку цифрової економіки та суспільства України на 2018–2020 роки та затвердження плану заходів щодо її реалізації» від 17 січня 2018 р. № 67-р. URL: http://zakon3.rada.gov.
Сокіл А. А. Дидактичні умови змішаного нав-чання майбутніх юристів у закладах фахової передвищої освіти: дис. … докт. філос. зі спец. 011 Освітні, педагогічні науки. Полтава, 2025. 193 с.
Kucher S., Gorbatyuk R., Serdyuk O., Ozha M., Grinyayeva N., Fridman M. The use of information and communication technologies in the organisation of blended learning for future vocational school students. 2022. №4 (4).
Опубліковано
2025-09-02
Як цитувати
Філоненко, О. (2025). ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ПРАВОЗНАВЦІВ В УМОВАХ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (220), 329-333. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-220-329-333