РЕАЛІЗАЦІЯ ТРАДИЦІЙНИХ ТА ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДИК НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНИХ МОВ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ
Анотація
У статті проаналізовано традиційні та інноваційні методики іншомовного навчання майбутніх вчителів іноземної мови. Метою статті є аналіз методик іншомовної підготовки майбутнього педагога в сучасних закладах вищої освіти. Головне завдання трансформації та модернізації сучасної вищої освіти відповідно до європейських стандартів полягає у комплексному підвищенні її якості з орієнтацією на відповідність державним стандартам та потребам суспільства. Одним з важливих чинників підвищення якості освіти є іншомовна підготовка майбутніх педагогів. Визначено, що традиційні методики навчання іноземної мови не завжди відповідають потребам та інтересам здобувачів. Реалізація інноваційних сучасних методик створює умови та можливості для ефективного формування іншомовної компетентності майбутнього педагога, є потужним інструментом сучасної професійної освіти. Запровадження професійного стандарту вчителя початкової школи(2024) зумовило пошук нових методик для формування мовно-комунікативної компетентності вчителя початкової школи (здатності забезпечення іншомовного навчання та спілкування, володіння іноземною мовою та її особливостями, уміння висловлювати іноземною мовою власні думки, сприяння опануванню здобувачами освіти іноземної мови, комунікування іноземною мовою з метою підвищення професійного рівня й підвищення мотивації здобувачів освіти, підтримка належного рівня володіння іноземною мовою, необхідного для виконання професійної діяльності. Інноваційність у цьому контексті передбачає врахування та подолання можливих труднощів опанування іноземною мовою через використання нових, сучасних інструментів. Взаємодія між учасниками освітнього процесу – це важливий чинник ефективності іншомовної підготовки, що впливає на формування комунікативної компетентності, впевненості і реалізації мети навчання та формування професійних якостей майбутнього вчителя початкової школи. Вивчення навчальних дисциплін іншомовного блоку забезпечує формування у майбутніх вчителів початкової школи здатності орієнтуватися в інформаційному просторі, використовувати інформаційно-комунікаційні та цифрові технології а також здатності до інтеграції та реалізації предметних знань як основ змісту мовно-літературної (іншомовної) освітньої галузі Державного стандарту початкової освіти.
Посилання
Велущак М., Кузьменко Ю., Озарчук І. Сучасні методики викладання англійської мови у ЗВО: практичний аспект. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 59. том 1. Гельветика. 2023. С. 137-142
Голубєва І. Порівняльний аналіз використання традиційних та новітніх методик вивчення іноземних мов. Актуальнi питання гуманiтарних наук. №64. том 1. 2023. С. 322–328.
Канонік Н., Ковальова К., Трубіцина О. Сучасні методики навчання іноземної мови у ЗВО. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І. Франка. Вип. 55. том 1. Дрогобич : Гельветика. 2022. С. 303–310.
Матвіяс О. Сучасні підходи до методики викладання англійської мови у вищих навчальних закладах. Науковий вісник Вінницької академії безперервної освіти. Серія «Педагогіка. Психологія». Вип. 4. 2023. С. 77-85
Наказ Міністерства освіти і науки України від 29.08.2024 №1225 «Про затвердження професійного стандарту «Вчитель закладу загальної середньої освіти». URL: https://mon.gov.ua/npa/pro-zatverdzhennia-profesiinoho-standartu-vchytel-zakladu-zahalnoi-serednoi-osvity
Новак І. Інтерактивні методи навчання іноземних мов у закладах вищої освіти. Інноваційна педагогіка. Випуск 32. том 1.Гельветика. 2021. С.121-125
Павлова О. Підходи до навчання іноземної мови у ЗВО в умовах дистанційності. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. № 87. Гельветика. 2023. С. 161-166.
Подоляк М. Порівняльний аналіз традиційного, дистанційного та змішаного навчання англійської мови у ЗВО. Український педагогічний журнал. № 4. 2022. С. 87–97.
Юніна О. Інноваційні технології викладання іноземних мов у закладах загальної середньої та вищої освіти : навчально-методичний посібник. Полтава : Вид-во ДЗ «ЛНУ імені Тараса Шевченка». 2024. 169 с.