КОМУНІКАТИВНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ ГРАМАТИКИ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Анотація
На початку XXI століття підходи до викладання іноземних мов зазнали змін. Головною метою є формування комунікативних компетентностей у здобувачів вищої освіти з урахуванням комунікативних умінь. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю розкриття механізмів навчання граматичного матеріалу з позиції його комунікативної спрямованості. Усе базується на мовних знаннях, необхідних для опанування мовної структури. Студенти повинні навчитися спілкуватися іноземною мовою в реальних життєвих ситуаціях і швидко реагувати на репліки іноземною мовою.
Метою дослідження є аналіз існуючих підходів до викладання граматичного матеріалу, а також опис основних аспектів комунікативної граматики.
Розвиток усіх видів мовленнєвої діяльності неможливий без засвоєння граматичного матеріалу, оскільки мовлення має бути правильним. У контексті сучасних підходів актуальним є питання пошуку нових методів вивчення граматики. Ефективним вважається вивчення граматичного матеріалу з комунікативною спрямованістю, коли студенти розуміють структуру мови й починають використовувати іншомовні конструкції у власних висловлюваннях.
Дедуктивний та індуктивний підходи до вивчення граматики є поширеними, коли студенти або вивчають правило, а потім застосовують його в реченні; або аналізують приклади з подальшим усвідомленням правила. Таким чином, вибір методу залежить від багатьох факторів, таких як вік студентів, кількість часу, відведеного на вивчення матеріалу, та мети навчання. Ефективним способом вивчення граматичної структури є комунікативна ситуація, створена викладачем, щоб студенти відчули необхідність використовувати конкретну граматичну конструкцію і зрозуміли її значення.
Комунікативний метод починається зі сприймання інформації, тренування та самостійного використання вивченого в різноманітних комунікативних ситуаціях. На різних етапах граматичні вправи з комунікативною спрямованістю супроводжуються мовленнєвими завданнями в реальних ситуаціях. Крім того, мовлення студентів має імітувати справжню комунікацію. Уведення граматичних структур повинно бути природним, щоб студенти усвідомлювали їх важливість у формуванні моделей спілкування.
Оцінювання рівня сформованості граматичних навичок здійснюється відповідно до критеріїв оцінювання комунікативної компетентності.
Посилання
Brown, N. (2000). Principles of language, learning and teaching. URL: https://gustavorubinoernesto.com/wp-content/uploads/2020/06/H-Douglas-Brown-Principles-of-Language-Learning-and-Teaching.pdf [in English]
Harmer, J. (2001). The Practice of Еnglish Language Teaching. 3rd edition. Longman. Pearson Educational Limited [in English]
Holandyah, M., Erlina, D., Marzulina, L., Ramad-hani, F.R. (2021). Grammar Instruction in Communicative Language Teaching Classrooms: Student Teachers’ Perceptions. Jurnal Pendidikan Dan Pengajaran. № 1 (8). Р. 66-77. URL: https://www.researchgate.net/publication/363673266_Grammar_Instruction_in_Communicative_Language_Teaching_Classrooms_Student_Teachers’_Perceptions [in English]
Larsen-Freeman, D. (2000). Techniques and Principals in Language Teaching. Oxford: Oxford University Press. URL: https://acasearch.wordpress.com/wp-content/uploads/2015/03/techniques-in-language-teaching.pdf [in English]
Larsen-Freeman, D. (2021). Teaching Grammar. In M Celce-Murcia (Ed.). Teaching English as a Second or Foreign Language. Boston. P. 251-266. URL: https://englishforbeachpurposes.wordpress.com/wp-content/uploads/2013/12/larsen-freeman-2014-teaching-grammar.pdf [in English]
Mohammed, A. A and Perur, N. R. (2011). Difficulties in Teaching and Learning Grammar in An EFL Context1. International Journal of Instruction. Vol.4. No.2. P. 69-87. URL: https://www.researchgate.net/publication/284044214_Difficulties_in_Teaching_and_Learning_Grammar_in_an_EFL_Context [in English]
Poyatos, M. C. (2005). Exploring Grammar Learning and Teaching as a Student-Centred Process. The University of Queensland, Brisbane. URL: https://espace.library.uq.edu.au/view/UQ:107221 [in English]
Prasad, B. N. (2013). Communicative Language Teaching in 21st Century ESL Classroom. English for Specific Purposes World. Vol. 14. No. 40. P. 1-8.
Tuan, L. T. (2010). Teaching English Grammar Through Games. Studies in Literature and Language. Vol. 1. No. 7. P. 61-75. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/236303729.pdf [in English]
Widodo, H. P. (2006). Approaches and procedures for teaching grammar:Teaching Practice and Critique. Volume 5. Number 1. P. 122-141. URL: https://edlinked.soe.waikato.ac.nz/journal/files/etpc/files/2006v5n1nar1.pdf [in English]