ТРАДИЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ КНР І УКРАЇНИ

Ключові слова: фізкультурно-оздоровча діяльність, студенти, університети, зміст, форми, методи, Україна, КНР

Анотація

Фізкультурно-оздоровча діяльність у ЗВО України і КНР поєднує традиційні й інноваційні підходи до її організації. На основі аналізу звітів про організацію фізкультурно-оздоровчої діяльності в ХНПУ імені Г.С. Сковороди (Україна) представлено досвід реалізації її традиційних (обов’язкові заняття з навчальної дисципліни «Фізичне виховання», відвідування спортивних секцій, участь у змаганнях різного рівня) та інноваційних форм (розроблення та впровадження ДВВ, спрямованих на розвиток психофізичного здоров’я; використання онлайн-платформ та цифрових застосунків для проведення занять з фізичного виховання, що стало особливо актуальним під час пандемії covid-19 та повномаштабного вторгнення Росії в Україну; укладання індивідуальних програм оздоровлення, що враховують рівень підготовки та інтереси кожного студента).

Завдяки вивченню досвіду організації фізкультурно-оздоровчої діяльності в університетах КНР (Нанькайський університет, Сичуанський університет іноземних мов) виявлено традиційні (обов’язкові заняття з фізичного виховання, що поєднують тайцзіцюань (тай-чи), ушу і західні види спорту; виконання студентами нормативів фізичної підготовки, які підлягають оцінюванню в рамках національних стандартів; відвідування спортивних клубів; участь у спортивних змаганнях) й інноваційні (використання цифрових платформ, мобільних додатків, технології віртуальної реальності для відстеження фізичної активності студентів, надання рекомендацій щодо виконання фізичних вправ і ведення здорового способу життя, зокрема Sports World Campus; розробка індивідуальних програм тренувань із урахуванням фізичних можливостей, інтересів та цілей студентів; включення в освітній процес програм, спрямованих на зниження стресу та поліпшення психофізичного стану студентів; призначення студентам стипендій з урахуванням результатів проходження тестів з фізичної підготовки; занесення відомостей про фізичне здоров’я студента в особову справу; видача сертифікату фізичного здоров’я студента) форми.

Із урахуванням чинник практик напрацьовано рекомендації щодо шляхів удосконалення змісту і пошуку нових форм і методів організації фізкультурно-оздоровчої діяльності в університетах України і КНР.

Посилання

Звіт про стан фізичного виховання та спорту в Харківському національному педагогічному університеті імені Г. С. Сковороди за 2021/2022 н.р. URL: http://hnpu.edu.ua/sites/default/files/files/Sport_klub/Zvit_rektora_21-22.pdf
Кривенцова І. Фізкультурно-спортивна робота. Учитель. 2024. №9 (336). С. 4.
Новини факультету фізичного виховання і спорту ХНПУ імені Г.С. Сковороди. URL: http://hnpu.edu.ua/uk/division/novyny-fakultetu-fizychnogo-vyhovannya-i-sportu
《南开大学学生体育专业选课须知》:Інструкція щодо вибору спеціального курсу фізичного виховання для студентів Нанькайського університету. URL: https://tyb.nankai.edu.cn/3920/list.htm
《四川外国语大学体育教学大纲. Програма (план) курсу фізичної культури Сичуаньського університету іноземних мов, 2024. URL: https://ty.sisu.edu.cn/jxky/a79e2a25c2654faf9b0cc0f90c4fc1d4.htm
孙广辉.运动世界校园APP对大学生体育锻炼坚持性及中长跑能力的影响[J]. 河南教育学院学报(自然科学版). Цзен Ланьлань. Вплив застосунку Sports World Campus на витривалість студентів коледжів у процесі фізичних вправ і здатність бігати на середні дистанції [J]. Журнал Інституту освіти Хэнані (видавництво Natural Science Edition). 2020. 29 (02).
Опубліковано
2025-09-02
Як цитувати
Зеленська, Л., Зеленський, Р., & Чен, Л. (2025). ТРАДИЦІЙНІ ТА ІННОВАЦІЙНІ ПІДХОДИ ДО ОРГАНІЗАЦІЇ ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УНІВЕРСИТЕТАХ КНР І УКРАЇНИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (220), 34-41. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-220-34-41