ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГОВОГО ПІДХОДУ З МЕТОЮ ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДЛЯ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ФАХІВЦІВ
Анотація
У статті з’ясовано, що важливим чинником підвищення конкурентоспроможності фахівців є використання маркетингового підходу до вивчення кон’юнктури на ринку праці і ринку освітніх послуг. Тільки спираючись на результати вивчення ситуації на ринку праці, попиту і пропозицій, що там існують, можна створити «освітній продукт», котрий відповідав би вимогам споживача.
Обґрунтовано основні завдання маркетингової служби та цілі маркетингової діяльності: надання таких освітніх послуг, що ґрунтуються на знаннях про потреби споживачів, ринкової ситуації та реальних можливостей закладу освіти; найбільш повне задоволення потреб споживачів, забезпечення їх комплексом компетентностей, необхідних на ринку праці; ефективне просування освітніх послуг й освітньої продукції на певних ринках у запланованих обсягах та у визначений термін; забезпечення довгострокової результативності діяльності закладів освіти, що передбачає управління його розвитком з урахуванням освітнього маркетингу; єдність маркетингової стратегії і тактики у діяльності закладів освіти з метою активної адаптації до вимог споживачів.
У цілому маркетингова діяльність включає його рекламування; створення іміджу; інформування, утримання потенційних споживачів; залучення абітурієнтів, дослідження ринку освітніх послуг.
Функціями маркетингової діяльності як комплексу взаємопов’язаних дій визначено аналіз внутрішнього та зовнішнього середовища, в якому функціонує заклад освіти; аналіз ринків; аналіз споживачів; вивчення конкурентів і конкуренції; вивчення якості та доступності освітніх послуг й освітньої продукції; формування концепції нової освітньої послуги; планування нових освітніх послуг й освітньої продукції на основі маркетингових досліджень; формування збуту й стимулювання збуту; формування та реалізація цінової політики; розробка і реалізація освітніх маркетингових програм; інформаційне забезпечення освітнього маркетингу; управління освітнім маркетингом (планування, реалізація і контроль заходів маркетингу з оцінкою ризику, прибутків, ефективності).
За типом використання маркетингового комплексу в сегментах ринку споживачів освітніх продуктів маркетингова стратегія може бути виражена як диференційований, недиференційований і концентрований маркетин, що показано у статті.
Посилання
Примак Т. О. Маркетинг: навч. посіб. К.: МАУП, 2004. 228.
Свистун В. І. Петренко Л. М., Проценко Н. Д. Розвиток маркетингової компетентності керівників ПТНЗ : наук.-метод. посіб. за ред. В. І. Свистун. Київ : ІПТО НАПН України, 2016. 85 с.