ПРОФЕСІЙНА ПІДГОТОВЛЕНІСТЬ ВИХОВАТЕЛЯ ДО ВПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Анотація
Сучасний етап розвитку освіти в Україні характеризується інтенсивним переосмисленням цінностей, пошуками нового в теорії та практиці навчання і виховання. Основу інноваційних процесів в освіті складають дві важливі проблеми педагогіки - проблема вивчення, узагальнення і поширення передового педагогічного досвіду та проблема впровадження досягнень психолого-педагогічної науки в практику. Результатом інноваційних процесів слугує використання теоретичних і практичних нововведень, а також таких, що утворюються на межі теорії і практики. Вихователь може виступати автором, дослідником, користувачем і пропагандистом нових педагогічних технологій, теорій, концепцій. Поняттям "інновація" позначають нововведення, новизну, зміну, введення чогось нового. Стосовно педагогічного процесу інновація означає введення нового в цілі, зміст, форми і методи навчання та виховання; в організацію спільної діяльності вихователя та дошкільника. Інновації самі по собі не виникають, вони є результатом наукових пошуків, передового педагогічного досвіду окремих педагогів і цілих колективів. Управління інноваційним процесом передбачає аналіз і оцінку введених педагогічних інновацій, створення умов для їх успішної розробки і застосування. На першому етапі інновація сприймається як чужорідний елемент у педагогіці, часто викликає різку протидію, здається прожектерством. З часом інновація перевіряється практикою, набуває масового визнання. На останньому етапі новий підхід до навчання чи виховання стає відомим і входить до системи навчально-виховної роботи. В умовах демократизації управління закладом дошкільної освіти зростає самостійність кожного вихователя у виборі тих чи інших ділянок педагогічної діяльності, в яких він веде творчий пошук. Водночас підвищується роль колективного пошуку. In any case, each teacher needs a certain coordination of these activities, a certain moral and psychological environment - an innovative environment that ensures the introduction of innovations in the educational process of the IPE.
Посилання
Krutii K., Makovetska, N. (2004). Innovatsiina diialnist u suchasnomu doshkilnomu navchalnomu zakladi: metodychnyi aspekt. [Innovative activity in a modern preschool educational institution: methodological aspect]. Zaporizhzhia : TOV «LIPS» LTD - Zaporizhzhia: LIPS LTD. 128 s. [in Ukrainian]
Marmaza, O. I. (2016). Innovatsiinyi menedzhment : navch.-metod. posib. [Innovative management: educational and methodological manual]. Kharkiv : Planeta-prynt - Kharkiv: Planeta-print. 197 s. [in Ukrainian]
Uruskyi, V. (2005). Formuvannia hotovnosti vchyteliv do innovatsiinoi diialnosti: metodychnyi posibnyk. [Formation of teachers' readiness for innovative activities: a methodological guide]. Ternopil: TOKIPPO. 96 s. [in Ukrainian]
Shunaieva, M. Hotovnist pedahoha-vykhovatelia do innovatsiinoi diialnosti [Readiness of a teacher-educator for innovative activity]. URL: https://vseosvita.ua/library/gotovnist-pedagoga-vihovatela-do-innovacijnoi-dialnosti-492074.html [in Ukrainian]