РОЛЬ ЦИФРОВИХ ІНСТРУМЕНТІВ ТА ЇХ ВПЛИВ НА РОЗВИТОК КОМУНІКАТИВНИХ НАВИЧОК У НАВЧАННІ МОРСЬКОЇ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ
Анотація
Цифрові інструменти у викладанні морської англійської мови: Формування комунікативних компетентностей у Херсонській державній морській академії. Ця стаття досліджує практичний досвід інтеграції цифрових інструментів у навчальну програму Морської англійської мови в Херсонській державній морській академії. Нашою головною метою є аналіз того, як ці інструменти сприяють розвитку міцних комунікативних компетентностей у курсантів/студентів. Методологія дослідження поєднує теоретичні підходи, що включають детальний аналіз, синтез та узагальнення, з основними емпіричними методами, такими як безпосереднє спостереження та цільове тестування. У результатах дослідження ми надаємо вичерпний опис різних цифрових інструментів та їхнього практичного застосування, спираючись безпосередньо на приклад викладання Морської англійської мови в Херсонській державній морській академії. З огляду на надзвичайну важливість медійної та інформаційної грамотності в сучасному глобальному ландшафті, що формується глибокою цифровою трансформацією, у статті також визначено критичні завдання, що стоять перед сферою вищої освіти. Розглянуто виклики, з якими стикається Україна у трансформації свого освітнього сектору на єдиний, вільний простір, що активно сприяє розвитку людського інтелекту в умовах триваючої цифровізації. Визначено можливості ключових цифрових платформ та сервісів, зокрема Google Classroom, веб-сервіс Zoom, Moodle, Kahoot!, Miro, LearningApps, а також програми Canva та Google Forms, у сприянні формуванню загальних компетентностей у здобувачів вищої освіти. У статті також розглядаються унікальні особливості методологій гейміфікації в освітньому процесі та обговорюється, як сучасні цифрові інструменти можуть бути ефективно використані для контролю якості освіти, особливо з урахуванням специфічних, уніфікованих методологічних підходів, необхідних для викладання морської англійської мови. У висновках підкреслено значні переваги використання цих цифрових інструментів, переваги, які були чітко визначені та обґрунтовані в процесі їхнього безпосереднього та практичного застосування в освітньому процесі.
Посилання
Huraluyk, A.G. (2021). Tsyfrovizatsiya yak umova rozvytku systemy osvity. [Digitalization as a condition for the development of the education system].Visnyk nationalʹnoho universytetu “Chernihivsʹkyy kolehium” im.T.G.Shevchenka: seriya Pedagogichni nauky:№ 13 (169). S. 3-8. [in Ukrainian]
Dobrovolʹska, V.A., Sokalʹska, O.V. (2023). Tsyfrovi instrumenty formuvannya zahalʹnyh kompe-tentnostey u vykladanni sotsialʹno-humanitarnyh dystsyplin u zakladah fahovoyiperedvyshchoyi osvity. [Digital tools for the formation of general competencies in teaching social and humanitarian disciplines in institutions of professional pre-higher and higher education]. Aktualʹni problem vykladannyaosvitnih component sotsialʹno-humanitarnoho spriamuvannya u vyshchiy shkoli: zbirnyk materialiv I Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferentsiyi 15-16 chervnya. Kherson: Khersonʹska derzhavna morsʹka akademiya. S. 113-120. [in Ukrainian]
Rozvytok informatsiyno-komunikatsiynoyi kompetentnosti vchyteliv v umovah hmarooriyentovanoho navchalʹnoho seredovyshcha: metodychyy posibnyk [Development of information and communication compe-tence of teachers in a cloud-based learning environment: a methodological manual]. / O.O. Grytsenchuk ta in. Kyyiv. 128 s. [in Ukrainian]
Tsyhanenko, O.A. (2024). Tsyfrovi instrumenty formuvannya komunikatyvnyh kompetentsiy u vyshchyh navchalʹnyh zakladah. [Digital tools for the formation of communicative competences in higher education institutions]. Pedahohichna akademiya: naukovi zapysky (10). [in Ukrainian]