НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА «МЕТОДИКА НАВЧАННЯ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «МИСТЕЦТВО» (МУЗИКА, ХОРЕОГРАФІЯ, ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО) У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ ПЕДАГОГІЧНИХ КОЛЕДЖІВ
Анотація
У статті автор розглядає значення навчальної дисципліни «Методика навчання освітньої галузі «Мистецтво» (музика, хореографія, образотворче мистецтво» у професійній підготовці студентів педагогічних коледжів.
Автор вважає, що у підготовці висококваліфікованих педагогічних кадрів педагогічні коледжі відіграють важливу роль, забезпечуючи студентів необхідними теоретичними знаннями та практичними навичками для успішної професійної діяльності, адже якісна професійна підготовка студентів педагогічних коледжів є запорукою успіху освітньої реформи, оскільки саме від професіоналізму педагогів залежить якість освіти та успішність учнів.
Зміст освітньої галузі «Мистецтво», розроблений відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти, інтегровано в музичній, образотворчій та мистецько-синтетичній змістових лініях. Цей інтегрований підхід спрямований на формування у школярів цілісного уявлення про мистецтво як універсальну форму культурного самовираження. Предмети освітньої галузі «Мистецтво» відіграють ключову роль у всебічному розвитку особистості учнів, сприяючи формуванню їх емоційно-почуттєвої сфери, художньо-образного, асоціативного та критичного мислення та створюють сприятливі умови для генерування креативних ідей, реалізації власних творчих потреб у художній діяльності й процесі пізнання.
Автор доводить, що навчальна дисципліна «Методика навчання освітньої галузі «Мистецтво» (музика, хореографія, образотворче мистецтво)» є важливою складовою професійної підготовки студентів педагогічних коледжів. Її успішне опанування забезпечує формування у майбутніх педагогів необхідних теоретичних знань, практичних умінь та методичних навичок для ефективної роботи з учнями в галузі мистецької освіти.
Навчальна дисципліна «Методика навчання освітньої галузі «Мистецтво» (музика, хореографія, образотворче мистецтво)» спрямована на формування у студентів педагогічних коледжів таких ключових компетентностей, як предметно-методична, педагогічна, комунікативна, креативна та інформаційно-комунікаційна.
Навчання за курсом «Методика навчання освітньої галузі «Мистецтво» (музика, хореографія, образотворче мистецтво)» передбачає різноманітні форми роботи, такі як лекції, практичні заняття, майстер-класи, педагогічна практика в закладах загальної середньої освіти та позашкільних навчальних закладах мистецького спрямування, самостійна робота з навчальною літературою та інтернет-ресурсами. Курс забезпечений сучасними навчально-методичними матеріалами, включаючи підручники, навчальні посібники, методичні рекомендації, зразки уроків та творчих робіт учнів.
Посилання
Державний стандарт початкової освіти. Прийняття від 21 лютого 2018 р. № 87. К., 2018. URL: Про затвердження Державного станд... | від 21.02.2018 № 87
Зязюн І., Закович М., Семашко В. Культурологія: українська та зарубіжна культура: Навчальний посібник. Київ: Знання, 2007. 567 с.
Турчин Т. М. Методика навчання освітньої галузі «Мистецтво»: навч.-метод. посіб. Ніжин: НДУ ім. М. Гоголя, 2021. 281 с.