ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

  • Людмила Лисенко Центральноукраїнський державний університет імені Володимира Винниченка https://orcid.org/0000-0001-5732-6317
Ключові слова: англійська мова, оцінювання, цифрові технології, навчальні досягнення, студенти, інформаційні технології

Анотація

У статті розглянуто особливості використання сучасних інформаційних технологій для підвищення об’єктивності та ефективності оцінювання знань студентів з англійської мови. Розглянуто методи й засоби оцінювання, такі як онлайн-тести, інтерактивні платформи, які покращують зворотний зв’язок і знижують суб’єктивність оцінювання. Визначено переваги та перспективи впровадження цих технологій в освітній процес. Результати дослідження підтверджують значний потенціал інформаційних технологій у підвищенні якості освіти.

У статті досліджується важливість інформаційних технологій у навчанні та оцінюванні навчальних досягнень з англійської мови студентів вищих навчальних закладів. Питання впровадження інформаційних технологій для формування у студентів потреби у вивченні англійської мови та оволодіння нею як засобом спілкування, пізнання, самореалізації та соціальної адаптації у полікультурному світі є актуальним. Вона ґрунтується на усвідомленні важливості вивчення англійської мови як засобу спілкування та пізнання в сучасному світі, підвищення конкурентоспроможності студентів у процесі економічної та соціальної євроінтеграції. Автор наголошує, що оцінювання відіграє ключову роль у процесі вивчення англійської мови, забезпеченні зворотного зв’язку та оновленні змісту дисциплін.

Відповідно до поставленої мети було проаналізовано теоретичні та методичні аспекти впровадження сучасних інформаційних технологій для підвищення об’єктивності та ефективності оцінювання знань студентів з англійської мови. Виокремлено найцінніші вітчизняні та зарубіжні методи та практики для об’єктивного оцінювання знань студентів з англійської мови у цифровому середовищі закладу вищої освіти.

Методологія дослідження ґрунтувалася на аналізі та синтезі, узагальненні науково-методичної літератури, концепцій; періодичних педагогічних видань, інтернет-ресурсів з метою систематизації сучасного педагогічного досвіду вітчизняних і зарубіжних закладів вищої освіти щодо інноваційних практик у навчанні англійської мови студентів

Сучасні інформаційні технології, які використовуються для оцінювання знань студентів з англійської мови є найбільш продуктивними для створення освітнього середовища, що забезпечує особистісно-орієнтовану взаємодію здобувачів вищої освіти.

Посилання

Богданець-Білоскаленко Н., Фідкевич О. Педагогічні умови реалізації рецептивної технології у контексті багатомовного навчання. Acta Paedagogica Volynienses. 2022 (2). С. 37–46. URL: https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.6
Бойко Я. Особливості використання системи оцінювання та сучасних цифрових технологій у процесі навчання англійської мови. Психолого-педагогічні проблеми сучасної школи, вип. 1(5). серпень 2021. С. 63–70. URL: https://doi.org/10.31499/2706-6258.1(5).2021.235184
Дмитренко Н., Будас І., Колядич Ю., Поляруш Н. Вплив формувального оцінювання на мотивацію учнів до вивчення іноземної мови. Східноєвропейський журнал психолінгвістики. 2021. 8 (2). С. 36–50. URL: https://doi.org/10.29038/eejpl.2021.8.2.dmi
Жукова А. Г. Міжпредметні зв’язки–ключовий чинник осучаснення педагогічних технологій профільного навчання. Освіта ХХІ століття: теорія, практика, перспективи: матеріали Першої міжнародної науково-практичної Інтернет-конференції, м. Київ. 18 квіт. 2019 р. Дидактика: теорія і практика. Київ. С. 70‒75.
Лисенко Л. Використання ІТ-технологій при вивченні англійської мови за професійним спрямуванням. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Кропивницький: РВВ ЦДПУ імені Володимира Винниченка, 2019. Випуск 178. С. 125–128.
Марєєв Д. А., Геворгян К. Л., Колодіна Л. С. Сучасні методики викладання іноземних мов у ЗВО. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». 2022. № 1. липень 7. С. 257–265. URL: http://www.academstudies.volyn.ua/index.php/humanities/article/view/285
Методичні рекомендації щодо забезпечення якісного вивчення, викладання та використання англійської мови у закладах вищої освіти України. Наказ Міністерства освіти і науки України від 25.07.2023 за № 898. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/uploads/public/64c/20b/aae/64c20baaec4b3448883937.pdf
Морзе Н., Вембер В.; Гладун М. Використання цифрових технологій для формувального оцінювання. Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2019. С. 202–214. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/oeeemu_2019_spetsvip._21
Ніколаєва С. Ю., Бориско Н. Ф., Майєр Н. В. Методика навчання іноземних мов і культур в європейському контексті у закладах вищої освіти: навч.-метод. посібник для студентів магістратури. Київ: Видавничий центр КНЛУ, 2019. 100 с.
Положення про організацію освітнього процесу в Центральноукраїнському державному університеті імені Володимира Винниченка на 2023–2024 навчальний рік. Кропивницький: ІВ ЦДУ ім. В. Винниченка, 2023. 72 с.
Lysenko L. Advancing the Effective Principles Of Interactive Language Teaching. Pedagogy and Education Management Review. Tallinn, Estonia: Scientific Centre of Innovative Researches OU, 2021. № 1(3). Р. 74–80.
Lysenko L. Developing New Approaches For Improving Classroom Activities. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. Випуск 189. Кропивницький: РВВ ЦДПУ ім. В. Винниченка, 2020. С. 139–142.
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Лисенко, Л. (2025). ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ СТУДЕНТІВ З АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (219), 355-360. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-219-355-360