ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИВЧЕННЯ ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ЛЕСІ УКРАЇНКИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Ключові слова: інноваційні технології, мультимедійна презентація, рольова гра, драматизація, інтерактивні завдання та вправи

Анотація

У статті проаналізовано сучасні інноваційні технології, які доцільно застосовувати на уроках літературного читання в початкових класах, визначено їхні переваги та особливості використання під час опрацювання дитячих творів Лесі Українки, а також обґрунтовано їх позитивний вплив на формування читацької компетентності молодших школярів. Закцентовано увагу на актуальності теми дослідження, яка зумовлена потребою створення ефективних методичних підходів, які відповідають вимогам часу, підтримують інтерес учнів до літератури та забезпечують високий рівень засвоєння художнього матеріалу, формують у дітей цілісну, творчо активну особистість. Висвітлено використання інноваційних технологій під час вивчення дитячих творів Лесі Українки в початкових класах, визначення їхнього впливу на формування читацької компетентності, творчого мислення, морально-етичних цінностей молодших школярів. Розглянуто інтерактивні технології, які можуть бути використані при вивченні дитячих творів Лесі Українки: кросворди, пазли, інтерактивні вікторини, цифрові комікси, інфографіки, відео, аудіоінтерв’ю та інші творчі вправи та завдання, що активізують пам’ять і формують глибше розуміння тексту. З’ясовано, що інтерактивні технології допомагають створити емоційно насичене, мотивуюче середовище, що сприяє глибокому осмисленню художнього тексту, формуванню любові до поезії, розвитку цифрової грамотності та критичного мислення у молодших школярів. Узагальнено, що застосування інноваційних технологій у вивченні дитячих творів на уроках читання в початкових класах забезпечує творчість, індивідуальний підхід і високу мотивацію учнів, що є ключовими факторами ефективного навчання сучасних дітей. Цей підхід формує не лише навички читання та розуміння тексту, а й сприяє формуванню всебічно розвиненої особистості. Подальші дослідження у цій сфері мають на меті вдосконалення методик та розробку нових інноваційних підходів, що відповідають сучасним освітнім трендам і потребам Нової української школи.

Посилання

Вірста С., Жалко Т. Використання інноваційних методик у монографічному вивченні творчості Лесі Українки на уроках літературного читання. Волинь філологічна: текст і контекст. Збірник наукових праць Волинського національного університету імені Лесі Українки. 2021. № 31. С. 76–87
Кірчук Р.В., Герасимчук О.О., Завіша В.В. Сучасні інформаційні технології: навч. посіб. Луцьк : Технічний коледж Луцького НТУ, 2020. 134 с.
Старіков О. Інтерактивні підходи у формуванні ціннісного ставлення до оточуючого у молодших школярів. Інновації в початковій освіті: досвід, виклики сьогодення, перспективи: матеріали І науково-практичної інтернет-конференції здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти першого року навчання факультету початкового навчання ХНПУ імені Г. С. Сковороди. Харків : ХНПУ імені Г. С. Сковороди, 2022. Ч. 2. С. 24–26
Ткаченко Л. В. Застосування інтерактивних методів на уроках літературного читання. Шкільна літературна освіта: традиції і новаторство. ХІ Волошинські читання: зб. матеріалів всеукраїнської науково-практичної конференції. Київ : Інститут педагогіки НАПН України, 2023. С. 223–228
Сидоренко Л. З досвіду застосування методу проектів у процесі підготовки студентів до формування здоров’язбережувальної компетентності. Молодь і ринок. 2015. № 4. С. 89–93.
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Іовхімчук , Н., & Лоза, Ю. (2025). ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ ВИВЧЕННЯ ДИТЯЧИХ ТВОРІВ ЛЕСІ УКРАЇНКИ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (219), 340-344. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-219-340-344