ПРОФЕСІЙНО ОРІЄНТОВАНА АНГЛОМОВНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ ВІЙСЬКОВИХ ПІЛОТІВ: ВИКЛИКИ ТА ШЛЯХИ ВДОСКОНАЛЕННЯ
Анотація
У статті проаналізовано основні виклики професійно-орієнтованої англомовної підготовки майбутніх українських військових, до яких віднесено гостру необхідність швидкого опанування й експлуатації нового іноземного озброєння та техніки під час російсько-української війни, мовні бар’єри, необхідність підготовки до швидкого прийняття рішень у нестандартних ситуаціях, брак спеціалізованих навчальних програм для професійно-орієнтованої англомовної підготовки військових пілотів, адаптованих до стандартів НАТО, невідповідність національних стандартів і стандартів НАТО, брак кваліфікованих викладачів, обмежений доступ до сучасних технологій, зокрема сучасних симуляторів та тренажерів. Опрацьовано різні загальнонаукові підходи до професійно-орієнтованої підготовки майбутніх військових пілотів: компетентнісний, системний, особистісно орієнтований, культурологічний підхід. Обґрунтовано відмінності підготовки авіаційних фахівців цивільної авіації та військових пілотів та диспетчерів Повітряних сил Збройних Сил України, враховуючи специфічні цілі, критерії оцінки мовної компетентності, зміст навчання, а також особливості авіаційної англійської мови необхідними для ефективного ведення радіообміну, підвищені вимоги до точності та швидкості взаємодії, особливо в умовах нестандартних ситуацій в бойових умовах. Визначено основні шляхи вдосконалення професійно-орієнтованої англомовної підготовки майбутніх українських військових пілотів, до яких віднесено створення уніфікованих навчальних модулів, що поєднують стандарти ІСАО та НАТО, проведення регулярних тренінгів для викладачів англійської мови, які працюють з майбутніми військовими пілотами для забезпечення відповідності їхніх знань стандартам ICAO та НАТО, надання необхідних знань та вмінь щодо способів організації занять з майбутніми військовими пілотами. Запропоновано використання комплексного компетентнісно-орієнтованого підходу до навчання, інтеграції сучасних технологій (інтеграція симуляцій та віртуальної реальності в авіатренажерах для моделювання різних умов польоту), міждисциплінарного підходу та акценту підготовки на реальних військових сценаріях.
Посилання
Калашник-Рибалко М. А., Снісаренко І. Є. Об-ґрунтування організаційно-педагогічних умов інтен-сифікації професійної англомовної підготовки майбутніх авіаційних фахівців. Системи озброєння і військова техніка. 2022. № 1 (69). С. 96-103.URL: https://doi.org/10.30748/soivt.2022.69.1
Калашник-Рибалко М.А., Калашник Г.А. Модель педагогічної системи інтенсифікації професійно-орієнтованої підготовки майбутніх авіаційних фахівців. Наука і техніка Повітряних Сил Збройних сил України. 2023. № 3 (52). С. 25-31. URL: https://doi.org/10.30748/nitps.2023.52.04
Репіло Ю. Є., Россійцев В. В. Модель оцінювання відповідності військових публікацій і стандартів міжнародним нормативним документам. Збірник наукових праць Харківського національного університету Повітряних Сил. 2023. № 4 (78). C. 101-112. URL: https://doi.org/10.30748/zhups.2023.78.15.
Арістархова М., Федорович М. Методика розвитку методичної компетентності інструкторів мовної підготовки засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Військова освіта: зб. наук. пр. Національного університету оборони України ім. Івана Черняховського. 2023. № 1 (47). С.9-18.
Арістархова М., Демидко Д. Особливості мовної підготовки в системі індивідуальної підготовки Збройних Сил України. Військова освіта : зб. наук. пр. Національного університету оборони України ім. Івана Черняховського. 2022. № 2(46). С. 17-22.
Гребенюк М., Крикун В. Базові дидактичні принципи мовної підготовки особового складу Збройних Сил України: системний підхід. Військова освіта : зб. наук. пр. Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. Київ. 2022. № 2 (46). С. 57-69.