АНАЛІЗ ДОЦІЛЬНОСТІ ІНТЕГРАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНИХ РЕСУРСІВ У ПРОЦЕС НАВЧАННЯ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
Анотація
У час стрімкого розвитку інформаційних ресурсів, що активно стають невід’ємною частиною дистанційної та змішаної форми навчання, учителі закладів загальної середньої освіти шукають нові методи і способи впровадження інформаційних технологій у викладання математики. Ця тенденція стає об’єктом наукових досліджень і спонукає до пошуку нових ресурсів, вивчення їх можливостей і конкретних цілей використання. Виникає проблема у пошуку та впровадженні технологій в освітній процес, адаптації до конкретних задач і різного рівня володіння цифровими ресурсами. Це зумовлює потребу в систематизації та аналізі можливостей, потреби та сфери застосування інформаційних ресурсів у навчанні математики. Важливим є врахування мотиваційних чинників, оскільки використання сучасних цифрових технологій може значно підвищити зацікавленість учнів у вивченні предмету. Інтерактивні платформи, візуалізація математичних понять, а також використання онлайн-платформ сприяють більш глибокому розумінню навчального матеріалу і розвитку критичного мислення школярів, надають можливість для самостійного навчання, що є важливим для розвитку мислення школярів.
Актуальність статті полягає у дослідженні застосування різних типів інформаційних ресурсів на уроках математики, їх вплив на освітній процес у сучасних умовах. При цьому важливо враховувати специфіку викладання математики в школі, доцільність інтеграції ресурсів у навчання. Особливої уваги потребує аналіз ефективності використання інформаційних ресурсів учасниками освітнього процесу. Для цього було проведено опитування серед вчителів математики та учнів закладів загальної середньої освіти, проаналізовано мету та інтенсивність використання запропонованих категорій інформаційних ресурсів, достатність їх впровадження в освітній процес, на думку опитаних, їх вплив на засвоєння знань. Крім того, було визначено труднощі, з якими стикаються педагоги та здобувачі освіти під час використання цифрових ресурсів на уроках математики. Отримані результати дозволяють зробити висновок про необхідність подальшого удосконалення цифрових технологій у навчальному середовищі.
Посилання
Богатєнкова О. Є. Використання програми GeoGebra у викладанні математики в старшій школі: інтерактивність та педагогічні переваги // SWorldJournal. 2024. Вип. 25, ч. 3. С. 15. URL: https://www.sworldjournal.com/index.php/swj/article/view/swj25-00-013
Руденко Н. М., Антипова С. О. Застосування інтерактивних технологій та ІКТ на уроках математики в закладах загальної середньої освіти. Молодий вчений. 2021. № 1(89). С. 271–276. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2021-1-89-53
Заболотна Д. В., Богатєнкова О. Є. Роль інфор-маційних ресурсів у навчанні математики в середній школі / Опитування. 2025. URL: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeDoCe2kP36M1ve2ZBcckktViX2XImE-5M-0pkeXB7bQMC7ww/viewform?usp=header
Заболотна Д. В., Богатєнкова О. Є. Роль інформаційних ресурсів у навчанні математики в середній школі / Опитування. 2025. URL: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeb_GHrAL-Sb-Vy9tWFgdat5BrlhvVQaYeCPzpAxhnldx12-Q/viewform?usp=header