ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ АНГЛОМОВНОЇ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ

Ключові слова: гейміфікація, граматична компетентність, англійська мова, ігрові технології, методика навчання, мотивація студентів, інтерактивні платформи

Анотація

У статті досліджено проблему впровадження гейміфікації як інноваційного підходу до формування англомовної граматичної компетенції. Наголошено на актуальності пошуку ефективних педагогічних технологій, які сприяють підвищенню мотивації студентів та удосконаленню процесу засвоєння граматичних структур англійської мови. Зазначено, що традиційні методи викладання граматики часто не забезпечують належного рівня активності здобувачів освіти, що обумовлює потребу в інтеграції нових підходів до організації навчального процесу. Гейміфікація розглядається як ефективний інструмент залучення студентів до активної навчальної діяльності шляхом використання ігрових механік, які формують позитивне емоційне середовище та забезпечують систематичне і глибоке засвоєння граматичних знань.

Метою статті є теоретичне обґрунтування та практичний аналіз можливостей застосування гейміфікаційних технологій у процесі формування граматичної компетенції англійської мови. У процесі дослідження охарактеризовано основні підходи до визначення сутності гейміфікації, проаналізовано методи її впровадження у навчальний процес, запропоновано класифікацію методів відповідно до характеру діяльності студентів, способу подачі навчального матеріалу, рівня творчої активності та ступеня інтегрованості гейміфікації. Особлива увага приділяється ролі інтерактивних платформ, таких як Bamboozle та ISL Collective, які сприяють реалізації практичних аспектів гейміфікованого навчання.

Узагальнені результати дослідження свідчать про те, що застосування гейміфікації у процесі вивчення граматики англійської мови суттєво підвищує рівень мотивації студентів, активізує їхню пізнавальну діяльність, сприяє розвитку навичок самостійного навчання та критичного мислення. Встановлено, що ефективність гейміфікаційного підходу безпосередньо залежить від обґрунтованого добору ігрових елементів, їх відповідності навчальним цілям та адаптації до рівня підготовки здобувачів освіти. Підкреслено важливість дотримання принципів цілеспрямованості, системності та адаптивності при впровадженні гейміфікації в освітній процес.

Посилання

Капп К. Гейміфікація в навчанні та освіті: теорія та практика. Переклад з англійської мови. Київ : Освіта, 2019. 312 с.
Морукова Н. Сучасні педагогічні технології: інноваційні підходи до навчання. Харків : Фоліо, 2021. 220 с.
Пометун О. Інноваційні технології навчання: теорія і практика. Київ : Академвидав, 2017. 247 с.
Шапран О. В. Гейміфікація в системі освіти: теоретико-методологічний аналіз. Педагогічний процес: теорія і практика. 2019. № 2. С. 83–88.
Deterding S. Gamification: designing for motivation. Interactions. 2016. Vol. 23. No. 2. P. 14–19.
Lee J., Hammer J. Gamification in education: recent developments and future directions. International Journal of Educational Technology. 2018. Vol. 15. No. 3. P. 12–20.
Werbach K., Hunter D. For the Win: How Game Thinking Can Revolutionize Your Business. Updated Edition. Philadelphia: Wharton Digital Press, 2018. 160 pp.
Bamboozle. Educational Games for Grammar Practice [Електронний ресурс]. URL: https://www.baamboozle.com/ (дата звернення: 27.04.2025).
ISLCollective. Free English grammar worksheets and activities [Електронний ресурс]. URL: https://en.islcollective.com/ (дата звернення: 27.04.2025).
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Гриньова, Ю. (2025). ГЕЙМІФІКАЦІЯ ЯК ІННОВАЦІЙНИЙ ПІДХІД У ФОРМУВАННІ АНГЛОМОВНОЇ ГРАМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (219), 133-137. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-219-133-137