ОСНОВНІ АСПЕКТИ ДИСТАНЦІЙНОЇ ОСВІТИ В ХОРОВОМУ КЛАСІ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
Анотація
У статті розглянуті основні аспекти впровадження дистанційного навчання в освітньому процесі закладу вищої освіти. Безпрецедентність ситуації полягає в тому, що дистанційне навчання в умовах воєнного стану є єдиною можливою формою освітнього процесу. У сучасних умовах виникає потреба в отриманні вищої освіти дистанційно, що дає змогу навчатися без відриву від виробництва, а також отримувати вищу освіту людям з обмеженими можливостями.
Дистанційне навчання, що неочікувано на досить тривалий час стало єдиним способом здобуття освіти практично у всіх її ланках, спонукає науковців і практиків шукати ефективні форми і методи викладання мистецьких дисциплін та знаходити нові акценти в традиційних, які б були дієвими і вже в нових форматах – дистанційного навчання.
Розглянуто причини, які зумовили потребу трансформації хорового мистецтва засобами комп’ютерних технологій та їхні можливості використання у створенні віртуального хору. У статті розкривається поняття «віртуальний хор» в умовах дистанційної освіти.
Відзначаються позитивні та негативні характеристики дистанційної освіти, детально розкриваються методи роботи з віртуальним хором в дистанційному форматі.
Головною відмінністю дистанційного навчання від традиційної форми викладання освітнього процесу є те, що в його основі лежить самостійна пізнавальна діяльність здобувачів вищої освіти. Тому залучення здобувачів вищої освіти в активну пізнавальну діяльність, формування у них навичок роботи з інформацією та опанування способів навчання сприятиме розвитку самоосвіти.
На власному досвіду авторів статті розглянуті основні аспекти дистанційної освіти репетиційного процесу аматорського колективу хору «Світанок» в умовах воєнного стану.
Дистанційне навчання сприяє формуванню таких особистісних якостей як активність, самостійність, креативність, творчість, відповідальність, цілеспрямованість тощо. Але проблеми дистанційної освіти у сфері музичного мистецтва не дозволяють говорити в позитивному ключі про її перспективність. Відповідно, застосування дистанційної освіти під час воєнного стану на виконавських відділеннях музичних освітніх закладів слід розглядати виключно як вимушену форму освітнього процесу.
Посилання
Васильєва Л. Л. Досвід впровадження дистан-ційного навчання у фахову підготовку майбутнього вчителя музичного мистецтва. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2017. № 7 (71). С. 48–58.
Моторна О. Мистецтво дистанційно: втрачені можливості чи нові перспективи. Мистецтво і освіта. № 3 (97). 2020. с. 13.
Дубовий З. С. Формування самостійності майбутніх учителів музики у процесі дистанційного навчання : дисертація на здобуття наукового ступеня кандидат педагогічних наук за спеціальністю : 13.00.02 «Теорія і методика навчання (музика). Освіта / Педа-гогіка». Кривий Ріг, 2019. 260 с.