ВИКОРИСТАННЯ КРЕАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ

Ключові слова: креативні технології, здобувачі освіти, AR/VR технології, творчі завдання, технологія приготування страв, майбутні вчителі, професійна підготовка

Анотація

У статті показано вивчення проблеми використання креативних технологій при підготовці майбутніх учителів у закладах педагогічної вищої освіти, що дозволяє забезпечити професійне та творче впровадження у навчальний процес. Останнім часом спостерігаються значні зміни у напрямку підготовки вчителя, але мало уваги приділяється питанню підготовки майбутнього вчителя технологічної освіти до використання креативних технологій у навчальному процесі закладу вищої освіти. Креативні технології в освіті – це підхід до навчання, який заохочує здобувачів освіти мислити нестандартно, генерувати нові ідеї та розв’язувати проблеми творчим шляхом, використовуючи різноманітні методи та інструменти. Запропоновано методику підготовки майбутніх вчителів трудового навчання та технологій з використанням креативних технологій, яка складається з трьох етапів. У своєму досліджені ми запропонували дисципліну «Технологія приготування страв». Представлені приклади творчих завдань для студентів курсу "Технологія приготування страв" з використанням AR/VR технологій, які допоможуть їм поглибити знання, розвинути креативність та отримати унікальний навчальний досвід. Завдання з використанням доповненої реальності (AR): "AR-помічник на кухні", "Шеф-кухар в іншому вимірі", "Віртуальна кухня майбутнього", "Оживаюча презентація страви", "Подорож інгредієнта".

Здобувачі вищої освіти жваво приймали участь у запропонованій роботі, виражали зацікавленість, швидко виконували творчі завдання, активно приймали участь в бесідах, диспутах та іграх Це свідчить про те, що розроблена методика на основі використання AR/VR технологій для розвитку творчих здібностей студентів є ефективною. Подальшу роботу вбачаємо у використанні онлайн-платформ та інструментів для спільної творчості, що забезпечує можливість для обміну ідеями та співпраці.

Посилання

Бондар А. Я., Макаренко Н. Г. Шляхи формування пізнавального інтересу особистості в процесі професійного самовизначення // Наукові записки НаУКМА. Педагогічні, психологінчі науки та соціальна робота. 2014. Т. 162. С. 32-38.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід : метод. посіб. / авт.-укл. О. Пометун, Л. Пироженко. Київ : А. П. Н., 2002. 136 с.
Нісімчук А.С. Сучасні педагогічні технології: навчальний посібник. К.: Видавничий центр «Просвіта», 2000. 368 с.
Савченко Л. О. Використання веб – квест технологій у вищій школі при підготовці майбутніх фахівців. Педагогіка вищої та середньої школи. 2017. Вип. 1. С. 67-64.
Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості : підручник. Київ : Міленіум, 2006. 346 с.
Україна. Їжа та історія. [О. Брайченко, М. Гримич, І. Лильо, В. Резніченко]. ФОП Брайчен-ко О. Ю. 2021. 286 с.
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Савченко, Л., & Саф’ян, К. (2025). ВИКОРИСТАННЯ КРЕАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (219), 76-80. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-219-76-80