ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ВВНЗ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ КУРСАНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ

  • Ольга Ромашко Національна академія сухопутних військ імені Гетьмана Петра Сагайдачного https://orcid.org/0000-0003-3214-7675
Ключові слова: інформаційно-комунікаційні технології, стратегії викладання, освітній процес, вищі військові заклади освіти, іноземна (англійська) мова, курсанти немовних спеціальностей, експеримент, самоосвітня діяльність

Анотація

Розглянуто особливості впровадження стратегій інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) в освітній процес вищих військових навчальних закладів у процесі викладання іноземної мови. Визначено актуальні засади викладання іноземної (англійської) мови для курсантів немовних спеціальностей у контексті розуміння їх іншомовної підготовки як невід’ємної складової системи загальної підготовки військовослужбовців. Розглянуто питання інтеграції ІКТ у навчальний процес, що формує якісно нову форму безперервної освіти, основою якої стає цілеспрямована самоосвітня діяльність.

У процесі організації дослідження було опитано 57 викладачів іноземної мови з трьох ВВНЗ. Обґрунтовано, що необхідною умовою застосування ІКТ є врахування військової специфіки освітнього процесу. підвищення мотивації, надання доступу до сучасних навчальних матеріалів, забезпечення комплексного підходу до інформаційно-методичного супроводу та методичної підтримки освітнього процесу тощо. Визначено актуальні стратегій викладання іноземної (англійської) мови для курсантів немовних спеціальностей у вищих військових навчальних закладах України у контексті розвитку інформаційно-комунікативних технологій, які охоплюють посилення мотивації, доступ до сучасних навчальних матеріалів, цілісну системи інформаційно-методичної підтримки освітнього процесу. Стратегічне впровадження ІКТ у навчанні не лише підвищує ефективність вивчення іноземної мови, а й підготує ефективній підготовці курсантів до цифровізаці освітнього процесу.

Проаналізовано сучасні принципи викладання іноземної (англійської) мови курсантам немовних спеціальностей, визначено сучасні принципи викладання іноземних (англійської) мов курсантам немовних спеціальностей, які наголошують на їх іншомовній підготовці як невід’ємній складовій загальної системи підготовки військовослужбовців.

Посилання

Калинюк М., Лемешко О. Розвиток навчальної мотивації курсантів до вивчення іноземної мови. Збірник наукових праць Національної академії прикордонних військ України. Серія: Педагогічні науки. 2022. № 1 (28). Ч. 1. С. 74–89.
Карпенко М. М. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у навчальний процес як один із ключових напрямів розвитку сучасної освіти. URL: https://niss.gov.ua/sites/default/files/2021-09/navchalnyi-protses.pdf?__cf_chl_tk=G0Wfveoy954iUu8PM094yxjMM1ndoDBf4YBo3htPhRs-1736792917-1.0.1.1-V_ddO.fthJukk3F6kWI_khIUS20DqJu48IYWWi6vyHY
Основні засади мовної підготовки особового складу у системі Міністерства оборони України. URL: https://nuou.org.ua/assets/documents/osn-zas-mp.pdf
Супрун М., Гордієнко Ю. Використання ІКТ у процесі навчання англійської мови при підготовці студентів гуманітарних спеціальностей. Актуальні питання гуманітарних наук. 2021. Вип. 39. Т. 3. С. 233–239.
Супрунчук Ю. О. Формування мовленнєвої компетентності курсантів у процесі самостійної підготовки: категоріально-понятійний аналіз. . Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2020. № 71. Т. 1. С. 176–180.
Тарнавська Т.В. Використання соціальних мереж і блогів у навчанні. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Філологічні науки. 2013. № 186(1). С. 136–141.
Федишин О. Орієнтовне формування між-культурної комунікації у немовному вузі. Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей : збірник наукових статей / уклад. І. Ю. Сковронська. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. С. 121–127.
Шостак О.Г., Глушаниця Н. В., Білоконь Г. М. Принципи організації процесу мовної підготовки курсантів вищих військових навчальних закладів. Збірник наукових праць «Педагогічні науки». 2023. Вип. 101. С. 74–81.
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Ромашко, О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС ВВНЗ У ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ДЛЯ КУРСАНТІВ НЕМОВНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 225-229. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-225-229