ОСНОВНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ КУРАТОРА АКАДЕМІЧНОЇ ГРУПИ УНІВЕРСИТЕТУ

Ключові слова: організаційно-виховна робота, куратор, здобувач освіти, студент, університет

Анотація

В статті розглянуто основні завдання інституту кураторства в сучасних умовах (допомогти розібратись і впорядкувати освітньо-виховну діяльність студентів, поєднати роботи кураторів зі студентським самоврядуванням, підтримати студентів у взаємодії із численними університетськими структурами і службами).

Встановлено основні принципи (гуманізм і толерантність; урахування індивідуальних нахилів i здібностей студентів; партнерство як форма стосунків між викладачами й студентами; єдність навчання, виховання та науково-дослідної роботи; пріоритет загальнолюдських та національних цінностей) та шляхи виховної роботи куратора у вищому навчальному закладі (формування наукового світогляду; громадянське та патріотичне виховання; правове виховання; моральне виховання; художньо-естетичне, трудове, фізичне виховання; екологічне виховання; професійно - педагогічне виховання).

Визначено пріоритетні напрями діяльності куратора: духовне та моральне виховання студента; національне виховання; патріотичне виховання; правове виховання; естетичне виховання; виховання культури навчальної та науково-дослідної діяльності; фізичне виховання.

З’ясовано складові діяльності кураторів є адаптація студентів до умов навчання; підтримка психологічного здоров’я студентів; допомога у формуванні в студентській групі атмосфери дружби, доброзичливості.

Для впровадження організаційно-виховна діяльність кураторів висвітлено основні форми: проведення зі здобувачами вищої освіти спеціальних тренінгів і семінарів; проведення заходів для консультування кураторів і викладачів; регулярне проведення кураторських міжвузівських нарад за участі адміністрації ВНЗ; організація на базі університету міжвузівських конференцій.

Акцентовано увагу на тому, що для ефективної організаційно-виховної роботи куратор повинен мати певні особистісні функції (аналітичну, організаторську, комунікативну та соціальну) та компоненти його діяльності (конструктивна організаційна, комунікативна рефлексивна).

В ході дослідження для здійснення ефективної роботи розроблено модель організаційно-виховної роботи куратора академічної групи університету, яка представлена наступними етапами діяльності: знайомство куратора з групою; планування організаційно-виховної роботи, здійснення організаційно-виховної роботи; діагностика результатів виховної роботи).

Посилання

Авдєєва І. М. Інноваційні комунікативні тех-нології в роботі куратора академ групи. Київ: «Професіонал», 2007. 304 с.
Белова Л.О. Виховна система ВНЗ: питання теорії та практики. Харків: НУА, 2004. 264 с.
Гарань Н. С. Організаційно-виховна робота кура-тора академічної групи вищого навчального закладу. Педагогіка вищої та середньої школи. 2015. №45. С. 19-21.
Лучанінова О. П. Виховна система вищого нав-чального закладу: теоретичний аспект. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загаль-ноосвітній школах. 2013. №31 (84). С. 300–309.
Матвіїшин Л. П. Роль куратора групи в організації навчально-виховного процесу. Клінічна та експериментальна патологія. 2011. №3 (37). т.10. С. 34 –37.
Шевчук І. В. Студентська академічна група як об’єкт виховання на початковому етапі навчання у вищих економічних навчальних закладах: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец. 13.00.07 ,,Теорія і методика виховання”. Київ, 2010. 24 с.
Троцко Г.В., Денисенко А.О. Організація виховної роботи кураторів у вищому навчальному закладі: методичні рекомендації. Харків: УІПА, 2007. 130 с.
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Попова, Т., & Мироненко, А. (2025). ОСНОВНІ АСПЕКТИ ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНОЇ РОБОТИ КУРАТОРА АКАДЕМІЧНОЇ ГРУПИ УНІВЕРСИТЕТУ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 200-205. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-200-205