ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Ключові слова: штучний інтелект, інтерактивні платформи, математика, навчання, освіта, персоналізація, візуалізація

Анотація

У статті розглядається потенціал використання інтерактивних навчальних платформ, заснованих на технологіях штучного інтелекту, для покращення процесу викладання математики в закладах загальної середньої освіти. Проаналізовано актуальність впровадження таких інструментів у сучасних умовах, обумовлену змінами в стилі навчання учнів, необхідністю візуалізації складних понять та розвитком критичного мислення. Висвітлено переваги використання штучного інтелекту для персоналізації навчання, автоматизації рутинних завдань та забезпечення миттєвого зворотного зв’язку.

Наведено приклади успішного застосування адаптивних платформ та інтерактивних інструментів у світовій практиці. Окрему увагу приділено викликам та обмеженням, пов’язаним з впровадженням штучного інтелекту в освіту, а також шляхам їх подолання , включаючи технічні, економічні та етичні аспекти. Розглянуто роль вчителів у процесі інтеграції ШІ та необхідність їх підготовки до роботи з новими технологіями. Підкреслено важливість системного підходу до впровадження ШІ, що враховує культурні, соціальні та економічні особливості різних освітніх систем.

Подальші дослідження можуть бути зосередженими на створенні навчальних інструментів, які враховують культурні, соціальні та економічні особливості різних освітніх систем, а також на вивченні впливу використання штучного інтелекту на мотивацію та успішність учнів закладів загальної середньої освіти.

Посилання

Бугайчук К. Л. Використання сучасних технологій штучного інтелекту в освіті. Науковий часопис НПУ імені М. П. Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки. 2021. № 23(123). С. 34–39.
Василенко, О. М. Інноваційні методики викладання математики з використанням цифрових технологій. Інформаційні технології в освіті. 2020. № 45. С. 18–24.
Зелінський, В. С. Технології штучного інтелекту в сучасній українській школі: проблеми і перспективи. Освіта і суспільство. 2022. № 4(56). С. 28–33.
Ковальчук, І. О. Персоналізоване навчання як результат впровадження технологій штучного інтелекту. Теорія і практика сучасної освіти. 2021. № 2. С. 45–51.
Лісова, Т. В. Використання інтерактивних платформ для викладання математики в середній школі. Новітні технології в освіті. 2020. № 3. С. 12–18.
Попова, Ю. А. Штучний інтелект в освіті: аналіз світового досвіду та можливості для України. Український педагогічний журнал. 2021. № 5. С. 56–63.
Сидоренко, Н. В. Інтеграція штучного інтелекту у процес підготовки уроків: виклики та перспективи. Освіта і технології. 2022. № 2. С. 34–42.
Опубліковано
2025-03-31
Як цитувати
Максимик, К., & Лавришин, І. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПЛАТФОРМ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (218), 164-168. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-218-164-168