СИСТЕМНИЙ ПІДХІД ФОРМУВАННЯ ЕКОНОМІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
В умовах сучасних змін у сфері освіти, коли глобальні та технологічні трансформації постійно впливають на розвиток освітніх процесів, проблеми модернізації вищої освіти та підготовки висококваліфікованих фахівців, здатних забезпечити її ефективність, повинні вирішуватися з урахуванням системного та компетентнісного підходів. Це означає, що необхідно здійснювати комплексний аналіз системи підготовки майбутніх педагогічних фахівців, враховуючи не лише знання та навички, але й здатність адаптуватися до нових умов та вирішувати практичні завдання в реальних ситуаціях. Такий підхід сприяє розвитку технологічної освітньої галузі, орієнтуючи її на конкретні потреби ринку праці та на забезпечення високого рівня професійної підготовки фахівців. Тому інтеграція системного і компетентнісного підходів є важливим кроком у забезпеченні конкурентоспроможності випускників та підвищенні якості освіти в сучасному освітньому середовищі.
У статті аналізуються основні аспекти застосування системного підходу до формування економічної компетентності майбутніх вчителів технологій у вітчизняних вищих навчальних закладах в умовах сучасних освітніх викликів. Проведено огляд наукових досліджень з цього питання, що дозволяє виявити особливості впровадження системного підходу в організацію освітнього процесу вищої освіти.
Системний підхід визначається як метод, спрямований на розкриття цілісності та взаємозв’язків педагогічних об’єктів, що дозволяє вивчати їх не лише окремо, а й у контексті взаємодії та розвитку. Це дає змогу розглядати різні елементи освітнього процесу як частини єдиної системи, що функціонує в постійному русі та зміні. Такий підхід акцентує увагу на тому, що компоненти системи набувають значення лише у своєму взаємозв’язку з іншими елементами, що забезпечує більш глибоке та всебічне розуміння педагогічних процесів.
Висновки, отримані в результаті проведеного дослідження, підтверджують важливість застосування системного підходу в освітній практиці. У статті також окреслені напрямки для подальших досліджень, які зосереджуються на поглибленому вивченні взаємозв’язків між компонентами освітніх систем та їхнього впливу на ефективність формування економічної компетентності майбутніх учителів технологій.
Посилання
Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. Київ : Либідь, 1997. 376 с.
Князян М. О. Самостійно-дослідницька діяль-ність майбутніх учителів іноземних мов: теорія і практика : монографія. Ізмаїл: Сміл, 2006. 242 с.
Коберник О. М. Психолого-педагогічне про-єктування виховного процесу в сільській загально-освітній школі: дис. … д-ра пед. наук: 13.00.07 / Олександр Миколайович Коберник. Київ. 2000. 466 с.
Курлянд З. І. Педагогіка вищої школи : навч. посіб. Київ : Знання, 2007. 495 с.
Остапчук О. Ефективні педагогічні системи: Інноваційна стратегія проєктування. Рідна школа. 2005. № 8. С. 16–19.
Стрельніков В. Ю. Проєктування професійно-орієнтованої дидактичної системи підготовки бакалаврів економіки : монографія. Полтава : РВЦ ПУСКУ, 2006. 335 с.
Стрельніков В. Ю. Теоретичні засади проєктування професійно орієнтованої дидактичної системи підготовки бакалаврів економіки: автореф. дис. … д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти». Київ, 2007. 32 с.
Філософський словник / за ред. В. І. Шинкарука. 2 вид., перероб. і доп. Київ : Голов. ред. УРЕ. 1986. 800 с.