ЦИФРОВА ТРАНСФОРМАЦІЯ. РЕФОРМУВАННЯ ВИРОБНИЧОГО, ОСВІТНЬОГО ТА НАУКОВОГО ПРОЦЕСІВ ПРИ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ ПРОМИСЛОВОЇ ФАРМАЦІЇ
Анотація
Для сучасного світу характерний стрімкий, бурхливий розвиток інформаційних технологій, який суттєво впливає на всі сфери людської діяльності і, зокрема, на роботу підприємств фармацевтичної галузі та підготовку висококваліфікованих креативних фахівців для роботи на цих підприємствах. Актуальність проблеми зумовлена пріоритетністю завдання переходу від традиційної освіти до цифрової, що передбачає цифрову трансформацію вищої освіти з побудовою нового формату освітнього середовища. У зв`язку з цим виникає необхідність у суттєвій зміні при підготовці майбутніх фахівців промислової фармації, які будуть володіти не тільки традиційними знаннями, навичками, компетенціями, але й сучасними цифровими компетентностями і технологіями.
У статті обґрунтовано актуальність питань цифрової трансформації фармацевтичної галузі, цифрової трансформації сучасної професійної освіти, досліджено роль реформування виробничого, освітнього та наукового процесів при формуванні сучасної цифрової компетентності у підготовці фахівців промислової фармації, визначенні ключових компонентів цієї компетентності та проаналізовано сучасний стан підготовки фахівців цієї галузі у цьому напрямку.
Встановлено, що у сучасному інформаційному суспільстві цифрова компетентність і фахівців фармацевтичної галузі, і студентів закладів вищої освіти (ЗВО) цього напряму є надзвичайно важливою. Вибір теми наукового дослідження був зумовлений аналізом проблем процесу формування цифрової компетентності майбутніх фахівців промислової фармації, соціальною значимістю та актуальністю досліджуваної проблеми, недостатнім рівнем її розробки та наукового обґрунтування.
У статті досліджено та розкрито теоретичні засади процесу цифрової трансформації у фармацевтичній галузі в сучасних умовах і в зв’язку з цим реформуванням, визначено та науково обгрунтовано організаційно-педагогічні умови формування цифрової компетентності майбутніх фахівців промислової фармації.
Нашій країні потрібні високопрофесійні кадри, тому завдання вітчизняної науки полягає не тільки у перенесенні в наші умови кращих зарубіжних практик, а й у розробці науково обґрунтованої випереджувальної освітньої стратегії, що спирається на найкращі вітчизняні наукові школи та передові цифрові технології. Загалом, цифрова трансформація фармацевтичної освіти являє собою суттєву зміну парадигми у бік більш доступного, інтерактивного та персоналізованого освітнього процесу.
Посилання
Деркач Т. М. Теоретичні та методичні основи підготовки майбутніх фахівців хімічних спеціальностей засобами інформаційних технологій : автореф. дис.. д-ра пед. наук : спец. 13.00.04 "Теорія і методика професійної освіти" / Т. М. Деркач ; наук. конс. О. Г. Ярошенко ; НПУ ім. М. П. Драгоманова. Київ. 2014. 42 с.
Драч І., Петроє О., Бородієнко О. Використання штучного інтелекту у вищій освіті. Університети і лідерство: міжнародний науковий журнал. 2023. № 15. С. 66-82.
Кремень В. Г., Биков В. Ю., Ляшенко, О. І. еt al. Науково-методичне забезпечення цифровізації освіти України: стан, проблеми, перспективи: Наукова доповідь загальним зборам НАПН України, 18-19 листопада 2022 р. Вісник Національної академії педагогічних наук України. 2022. № 4(2). С. 1-49.
Литвинова С. Г., Буров О. Ю., Семеріков С. О. Концептуальні підходи до використання засобів доповненої реальності в освітньому процесі. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання в підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2021. № 55. С. 46-62. URL: https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-55-46-62
Мельник І. Ю., Нефьодова Г. Д., Задирей Н. М. Augmented Reality and Virtual Reality as the Resources of Students’ Educational Activity. Інформаційні технології та комп’ютерне моделювання: матеріали Міжнародної науково-практичної конференції. Івано-Франківськ, 2018. С. 61-64.
Огірко О. І Використання віртуальних техно-логії та технології доповненої реальності в освітньому процесі. Інформаційні технології в освіті та практиці: матеріали Всеукраїнської науково-практичної конфе-ренції. Львів, 2020. С. 36-38.
Петренко Л. Концептуальні засади підготовки майбутніх викладачів педагогічного закладу вищої освіти в умовах цифрової трансформації суспільства. Вісник катедри ЮНЕСКО «Неперервна професійна освіта ХХІ століття», 2023. № 7. С. 140-151.
Шаров С. В. Дидактичні умови організації диференційованої самостійної навчальної діяльності студентів педагогічного університету : монографія. Мелітополь : Люкс, 2011. 162 с.