КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ
Анотація
Сьогодні в Україні відбувається реформування підходів до вивчення та викладання іноземних мов, здійснюється пошук нових засобів та шляхів оптимізації навчального процесу в закладах освіти з метою підвищення якості іншомовної підготовки її здобувачів. Ці реалії викликали необхідність здійснити аналіз значення комунікативної діяльності на заняттях з іноземної мови як основного механізму підвищення рівня володіння мовою учасниками освітнього процесу, пошук нових підходів, форм і методів здійснення процесу викладання іноземної мови. З огляду теоретичних та практичних аспектів проблеми стає зрозуміло, наскільки важливим є використання комунікативних форм навчальної діяльності у процесі вивчення англійської мови у закладах середньої та вищої освіти. Враховуючи те, що основна функція мови є комунікативна, комунікативний підхід та зокрема комунікативна взаємодія в класі є головним важелем впливу на успішну іншомовну підготовку здобувачів освіти.
У статті означено, що сучасні навчальні програми не лише зосереджуються на мовних компетенціях, але й активно розвивають міжособистісну, командну та цілеспрямовану взаємодію. Однак, низький рівень засвоєння мовного матеріалу в класах, де вивчають англійську мову, часто зумовлений недостатньою комунікативною активністю.
Для покращення комунікативних навичок у вивченні іноземних мов використовуються різноманітні стратегії. Серед них виділяються методи, які сприяють активній участі студентів, розвитку лідерських якостей, проведенню опитувань та моделюванню реальних ситуацій спілкування. Застосування комунікативних стратегій в навчанні англійської мови має значний вплив на якість навчального процесу. Це не лише підвищує рівень засвоєння матеріалу, але й сприяє розвитку практичних навичок спілкування.
Впровадження комунікативного підходу до викладання (CLT) стає дедалі популярнішим, особливо в країнах, що розвиваються, де англійська мова вивчається як іноземна. Використання CLT в школах, університетах та мовних школах сприяє зацікавленості студентів у навчанні, стимулюючи їх інтерес до нових видів діяльності.
Посилання
Canale M., Swain M. Theoretical bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testing. Applied Linguistics, 1980. Vol. 1, no. 1. P. 1-47.
Doughty C. J., Long M. H. The Handbook of Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell. 2003. 888 pp.
Dornyei, Z. Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 2010. 626 pp.
Gass, M. G., Selinker, L. Second language acquisition: an introductory course. New York: Routledge. 2008. 612 pp.
Kumpulainen, K. & Wary, D. Classroom interaction and social learning: from theory to practice. London: RoutledgeFalmer. 2003. 184 pp.
Lantolf, J. Second language learning as a mediated process. Language Teaching, 2000. Vol. 33, P.79-96.
Lightbown P., Spada N. How Languages are Learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. 2006. 251 pp.
Richards J., Rodgers T. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press. 2001. 142 pp.