КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ

  • Ольга Сергіївна Комар Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини https://orcid.org/0000-0001-5724-3554
Ключові слова: комунікативна діяльність, CLT, інтеракція, комунікативна компетенція, соціокультурний підхід, компоративне навчання, компетентнісно орієнтована освіта

Анотація

Сьогодні в Україні відбувається реформування підходів до вивчення та викладання іноземних мов, здійснюється пошук нових засобів та шляхів оптимізації навчального процесу в закладах освіти з метою підвищення якості іншомовної підготовки її здобувачів. Ці реалії викликали необхідність здійснити аналіз значення комунікативної діяльності на заняттях з іноземної мови як основного механізму підвищення рівня володіння мовою учасниками освітнього процесу, пошук нових підходів, форм і методів здійснення процесу викладання іноземної мови. З огляду теоретичних та практичних аспектів проблеми стає зрозуміло, наскільки важливим є використання комунікативних форм навчальної діяльності у процесі вивчення англійської мови у закладах середньої та вищої освіти. Враховуючи те, що основна функція мови є комунікативна, комунікативний підхід та зокрема комунікативна взаємодія в класі є головним важелем впливу на успішну іншомовну підготовку здобувачів освіти.

У статті означено, що сучасні навчальні програми не лише зосереджуються на мовних компетенціях, але й активно розвивають міжособистісну, командну та цілеспрямовану взаємодію. Однак, низький рівень засвоєння мовного матеріалу в класах, де вивчають англійську мову, часто зумовлений недостатньою комунікативною активністю.

Для покращення комунікативних навичок у вивченні іноземних мов використовуються різноманітні стратегії. Серед них виділяються методи, які сприяють активній участі студентів, розвитку лідерських якостей, проведенню опитувань та моделюванню реальних ситуацій спілкування. Застосування комунікативних стратегій в навчанні англійської мови має значний вплив на якість навчального процесу. Це не лише підвищує рівень засвоєння матеріалу, але й сприяє розвитку практичних навичок спілкування.

Впровадження комунікативного підходу до викладання (CLT) стає дедалі популярнішим, особливо в країнах, що розвиваються, де англійська мова вивчається як іноземна. Використання CLT в школах, університетах та мовних школах сприяє зацікавленості студентів у навчанні, стимулюючи їх інтерес до нових видів діяльності.

Посилання

Brandl K. Communicative Language Teaching in Action: Putting Principles to Work. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 2007. 464 pp.
Canale M., Swain M. Theoretical bases of Communicative Approaches to Second Language Teaching and Testing. Applied Linguistics, 1980. Vol. 1, no. 1. P. 1-47.
Doughty C. J., Long M. H. The Handbook of Second Language Acquisition. Oxford: Blackwell. 2003. 888 pp.
Dornyei, Z. Motivational strategies in the language classroom. Cambridge: Cambridge University Press. 2010. 626 pp.
Gass, M. G., Selinker, L. Second language acquisition: an introductory course. New York: Routledge. 2008. 612 pp.
Kumpulainen, K. & Wary, D. Classroom interaction and social learning: from theory to practice. London: RoutledgeFalmer. 2003. 184 pp.
Lantolf, J. Second language learning as a mediated process. Language Teaching, 2000. Vol. 33, P.79-96.
Lightbown P., Spada N. How Languages are Learned. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press. 2006. 251 pp.
Richards J., Rodgers T. Approaches and Methods in Language Teaching. 2nd ed. New York: Cambridge University Press. 2001. 142 pp.
Опубліковано
2025-02-10
Як цитувати
Комар, О. С. (2025). КОМУНІКАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК МЕХАНІЗМ ПІДВИЩЕННЯ РІВНЯ АНГЛОМОВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ НА ЗАНЯТТЯХ. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки, (217), 280-284. https://doi.org/10.36550/2415-7988-2025-1-217-280-284